Mijn externe harde schijf wordt niet meer herkent door mijn laptop. Kan ik hier iets aan doen?

De harde schijf wordt sinds gister niet meer herkent, hij is naar mijn weten niet gevallen. Als ik de USB kabel van de harde schijf in de laptop stop gaat het lichtje van de schijf wel aan, dus hij is volgens mij niet kapot. Maar de harde schijf is nergens op m'n computer te vinden. Kan ik hier iets aan doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
operatie systeem? graag wat details :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb een laptop van packerd bell met windows 8 en m'n harde schijf is van iomega, gekocht bij de mediamarkt een halfjaar geleden! Is dit wat u bedoelt? Ik weet namelijk niet heel veel van computers haha
capthavoc
10 jaar geleden
Het beste wat je kan kan doen is hem op een andere pc proberen ?
als ie daar wel werkt
dan weet je in elk geval dat het daar niet aan ligt

Antwoorden (1)

Dat het lampje van je externe harde schijf brand, zegt alleen iets over de behuizing.
In deze behuizing zit een normale harde schijf. Dat is het deel waar je data op staat en die is dan ook erg belangrijk.

Het kan zijn dat er een defect is op de printplaat van je externe behuizing.
In dat geval kan het helpen om de schijf in een andere behuizing te zetten.

Het kan ook zijn dat de behuizing goed is, maar de schijf zelf defect.
In dat geval ben je al snel aangewezen op een data-recovery bedrijf.
Mijn advies is om bij een computerwinkel langs te gaan om te vragen of zij de schijf wel kunnen zien als deze uit de behuizing is gehaald.

Is dat niet het geval, overweeg dan in ieder geval professionele hulp via een data-recovery bedrijf.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke! ga ik daar even achteraan, bedankt voor de hulp!