Waarom haal ik mijn werkelijke downloadsnelheid niet?

Hallo,

Ik heb een downloadsnelheid van 22 mbps en een uploadsnelheid van 2.50 mbps. Ik download via nieuwsgroepen en mijn provider is daarbij Eweka met een abonnement van 50 mbits. Toch als ik download haal ik maar een snelheid van 2.5 mbps (of iets lager). Weet iemand waar dit aan ligt en of dit probleem is op te lossen?

Alvast Bedankt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Als je downloadt via wifi, haal je vrijwel nooit je max. snelheid. Om het goed te testen, moet je dus rechtstreeks op je modem zitten.

Ook halen veel mensen de begrippen megabit en megabyte door elkaar. Het zou kunnen dat je downloadt met 2,5 MB (megabyte), wat neerkomt op ongeveer 20 Mb (megabit).
bamibal
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel heb ff gekeken en haal op modem 3,2 maar als ik me Eweka account upgrade naar 100 mbits denkt u dat de snelheid dan verhoogd?
bamibal
10 jaar geleden
Je account verhogen heeft geen zin. Die is nu al sneller dan je internetverbinding.
Heb je ook getest met bijvoorbeeld http://www.speedtest.net/ ?
JE zou eerst via een speedtest site kunnen kijken wat je ongelimiteerd zou kunnen halen. Verder is het zo dat de zendende partij niet ongelimiteerd kan versturen en zal zijn capaciteit verdelen onder de aanvragers en niet aan jou alleen de volle bandbreedte geven.