Als ik een gif plaatje opsla dan beweegt ie niet meer. Hoe komt dat?

Als ik bewegende plaatjes van het internet opsla dan is ineens de beweging eruit. Wat kan ik doen om de beweging erin te houden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10.2K

Het beste antwoord

Eens met bovenstaande opties, maar in plaats van het plaatje in de browser te openen (behoorlijke overkill voor een plaatje vindt ik dat) kun je ook een viewer installeren die animated gifs ondersteund. Ik zou Irfanview willen aanraden (http://irfanview.de/) deze kun je tijdens de installatie toestemming geven om voortaan altijd plaatjes met die programma te laten openen. Echt een ideaal programma, simpel, snel en doeltreffend.

Er staat op die site ook een taal-bestand om hem in het nederlands te zetten en eventueel kun je hem met behulp van de plug-ins nog meer formaten laten kennen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

lees even goeievraag http://www.goeievraag.nl/vraag/gif-plaatjes-mail-werken-windows.15746 dat zal je wel verder helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe sla je het plaatje op en waarmee bekijk je het plaatje?

Normaal zou opslaan de animatie wel moeten laten behouden, maar als je de gif in bijv. paint opent zie je de animatie niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit ligt waarschijnlijk niet aan het plaatje maar in het programma waarin je het plaatje opent. Als je het plaatje opent met een browser zoals internet explorer of firefox zal het plaatje als het goed is nog steeds bewegen. Als je het echter opent met paint beweegt het niet meer. In Windows picture and Fax viewer zou het ook moeten bewegen.