Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn laptop heeft geen cd-rom speler, maar kan ik via een alternatief toch een cd rom laten afspelen op mijn laptop?

Hallo,

Mijn huidige laptop heeft geen cd-rom speler.
Is het mogelijk om via een alternatief middel
toch een cd rom te laten afspelen op mijn laptop?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
16.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er zijn externe cd-rom spelers. Kan je in bijna elke computerzaak kopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

externe cd speler is mogelijk via usb.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt een image [ISO] maken van je CD/DVD's op een computer die er wel een heeft en het bestand dan over kopieren.
Je kunt ook de CD/DVD in een andere computer die aan hetzelfde netwerk hangt plaatsen en deze dan delen op je computer zonder eigen speler.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan het via een ISO op je computer zetten en bijvoorbeeld via Daemon tools afspelen. Een digitale disclade zeg maar. Verder is het ook mogelijk het via het netwerk af te spelen. Via een andere computer dus. Je kan ook nog een losse discdrive aanschaffen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een andere pc in huis hebt staan met cdrom speler en beide computers zijn met elkaar verbonden via wifi, dan kan je van de cdrom speler een gedeelde map maken.

Op die manier kan je via je internet verbinding op je laptop toch gebruik maken van de programma's op de cd-rom speler. Scheelt je toch weer de aanschaf van een externe cd-rom speler :D
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een Externe usb cd / dvd speler is een goede oplossing
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding