Hoe zet ik de trema op een letter, mijn toetsenbord doet niet wat ik wil?

Als ik bijv een a met puntjes wil typen, zou ik normaal gesproken shift + " indrukken en dan op de a... Maar als ik dat doe krijg ik á. ik kan alleen puntjes op de a krijgen als ik shift ingedrukt blijf houden, dus dan krijg ik Ä.
Toetsenbordinstellingen veranderen naar bijv Engels in plaats van Nederlands, of Verenigde Staten (internationaal), werkt allemaal niet.
Ook de 'dode toetsen' staan uit.
Ik heb geen idee wat ik verder nog kan doen, iemand een idee?

Toegevoegd na 3 minuten:
... het zou ook met alt + 132 moeten kunnen, maar dan maakt mijn computer er op een of andere manier een smiley van.

Toegevoegd na 4 minuten:
en control + shift heb ik al geprobeerd, werkt ook niet.

Toegevoegd na 7 minuten:
de toets doet het verder wel gewoon, ik kan hem wel intypen.. " maar gewoon niet op een letter. Shift+ " even loslaten doe ik altijd wel, helpt op andere computers ook wel, maar op deze laptop dus niet (meer).
Kan dus ook geen ander toetsenbord nemen omdat het een laptop is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.3K

Antwoorden (4)

Houdt control + shift tegelijk ingedrukt. Waarschijnlijk lost dit het probleem op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je al een ander toetsenbord geprobeerd? Of deze even " uitschudden" , ontkoppelen en weer aansluiten? Kan iets tussen de toetsen zitten of aansluiting losgerammeld...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer eens ctrl + shift, linker alt + shift of de accent grave (`) 1 keer in te drukken. Hierna nog een keer proberen met shift + "
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de dingen die al gezegd zijn allemaal niet helpen, zou je evt wel een nieuw toetsenbord kunnen nemen als je het echt heel irritant vindt. Bij een computerreparatiewinkel kunnen ze er een nieuw toetsenbord voor je inzetten. Heb ik pas ook laten doen. Tis wel een beetje prijzig, bij mij was het met het nakijken van de laptop, een nieuw toetsenbord kopen en in mijn laptop zetten zo'n 120 euro. Je moet maar even kijken of je het dat waard vindt.