Hoeveel fases heeft schijfdefragmentatie bij windows 7?

Altijd als ik mijn schijf wil defragmenteren gaat hij niet verder dan fase 7, hoe lang ik ook wacht.
Het schijnt zo te zijn dat hij bij windows 7 automatisch elke week defragmenteerd; hoef ik het dan nooit zelf handmatig te doen?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7K

Antwoorden (3)

Ja, automatische defragmentatie is mogelijk bij Windows 7, maar dat moet je wel zélf zo instellen.

Verder kan het inderdaad zijn dat het lang duurt voordat een bepaalde fase is afgerond. Hoeveel fasen er precies zijn weet ik zo niet uit m'n hoofd, maar dat het soms lang kan duren, dat weet ik wel. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt misschien of hij niet verder gaat bij mij duurde het iets van 16 uur de eerste keer dat ik defragmenteerde dus ik denk dat het gewoon heel erg lang duurt.

Toegevoegd na 2 minuten:
om dat automatisch in te stellen ga je naar: computer, rechts klik op de schijf dan klik je op eigenschappen dan op het tabblad extra dan klik je op "nu defragmenteren" dan staat er boven in de popup een schema en dat moet je aanpassen. suc6!

(er zijn vast wel andere manieren maar zo doe ik het reageer niet dat het ook anders kan want dat weet ik wel :D)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik kom ook niet verder dan fase 7. Weet niet of dat normaal is. Staat op mijn pc ook wel ingesteld op 1 x per week defragmenteren maar op een tijd dat mijn pc niet altijd aanstaat. Misschien doet hij het dan wel niet vandaar dat ik het af en toe handmatig doe en dan komt hij niet verder dan fase 7