De tekens van het toetsenbord op mijn laptop staan door de war, hoe verhelp ik dit permanent?

Op mijn laptop (Packerd bell EasyNot TJ65) Had ik, toen ik hem voor het eerst had opgestart, ingesteld dat ik Nederlands typ. Ik typ gewoon met QWERTY maar alle tekens, leestekens enzovoorts, staan allemaal door de war. In plaats van de = krijg ik bijvoorbeeld een °. In plaats van de @ krijg ik een ". En in plaats van de ? krijg ik een =. Nu weet ik dat ik met de shift-alt toets kan switchen tussen talen. Als ik hem op Engels heb staan, heb ik er geen last van. Alleen dan zit ik weer in de tekstverwerker te klooien met de spellingscontrole. Heeft iemand een permanente oplossing voor dit probleem?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
17.5K

Het beste antwoord

Je moet naar de "Land en taal" instellingen.
In Windows 7 ga je naar Configuratiescherm -> Klok, taal en regio -> Land en taal.
Ga door naar tabblad "Toetsenborden en talen".
Klik op de knop "Toetsenborden wijzigen...".
Ga naar tabblad"Geavanceerde toetsinstellingen".
Selecteer "Schakelen tussen invoertalen".
Klik op de knop "Toetsencombinatie wijzigen".
Selecteer bij toetsenbordindeling wijzigen op "NIet toegewezen".
Bevestig daarna alle schermen met OK.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een bekend probleem, simpel op te lossen door een keer tegelijkertijd de toetsen alt en shift in te drukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo ver was ik al, maar hij blijft terug veranderen. Ik heb een permanente oplossing nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zie onderstaand antwoord, dit is correct
Bij Taalinstellingen in het configuratiescherm instellen dat je een Verenigde Staten toetsenbord heb. Eventueel het Nederlandse toetsenbord verwijderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
druk een keer op ctrl+shift. dat moet werken