Waar kan ik zien wat voor grafische kaart ik heb?? is dit hetzelfde als je video kaart?

Toegevoegd na 3 uur:
Is dit trouwens handig voor gamen ?
zie foto.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja grafische en videokaart is hetzelfde. Waar je kan zien wat je hebt verschilt per besturingssysteem. Heb je Windows? of OS/X? En welke versie?

Antwoorden (3)

Windows:

Configuratiescherm
Systeem
Apparaatbeheer
Beeldschermadapters

Toegevoegd na 35 seconden:
En ja grafischekaart=videokaart=GPU
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Windowstoets--> zoeken naar: systeminfo (in NL: systeem informatie)--> druk enter
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dan nog onderdelen>beeldscherm (moest daar even naar zoeken want het is geen beeldscherm wat ik zoek)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tjah, dat is de logica van Microsoft, wat dat betreft kan je beter een unix based OS nemen :P
Het door mr tomaat gegeven antwoord is correct.
Ter toevoeging er is een groot aanbod van grafische-video kaarten in omloop.
Erg groot prijsverschil. Soms geïntegreerd op het moederboard soms losse insteek kaart
FRank