Zorgen dat dingen gelijktijdig gebeuren.
Bij een film moet je dus zorgen dat als je de spelers die eigenlijk engels praten, nederlands wilt laten praten, dat de mondbeweging zoveel mogelijk overeenkomt met de tekst.
In de productie/handel, moet je zorgen dat je productie niet veel groter of kleiner is dan de vraag ernaar.
Bij sunchroon zwemmen of trampoline, maak je gelijkertijd dezelfde bewegingen

Toegevoegd na 1 minuut:
ow ik had moeten zien dat het om computertermen ging,
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Gelijk maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Synchroniseren

Gelijkzetten
Bij databases: wijzigingen van de ene database in de andere database bijwerken. Bij mobiele computers: gewijzigde bestanden op de server bijwerken op de mobiele computer en andersom. Rij RTC: tijd gelijkzetten met die van de externe computer.

Toegevoegd na 2 minuten:
stel je gebruikt oulook express, en je hebt er bv een hotmail-account in geprogrameerd. Telkens als je kiest voor de opties: check new mail, dan zal hij de mappen in je outlook express gelijkstellen met die in je hotmail-account! Dus als er een nieuwe mail is bijgekomen in je inbox, dan zal er in je outlook express ook een nieuwe mail bijkomen in je inbox! Alles wordt dan dus gesynchroniseerd!
fremar
13 jaar geleden
Feitelijk betekent het "met elkaar in de pas laten lopen". Het wordt in verschillende contexten gebruikt. Voorbeelden:
1) Je kunt klokken (of horloges) synchroniseren, dan zet je ze gelijk.
2) Je kunt contacten synchroniseren met tussen Outlook en je mobiele telefoon; dan betekent het dat de contacten die in Outlook staan ook in je telefoon gezet worden en omgekeerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken het synchroniseren o.a. uit de autotechniek.
Men spreekt hier van gesynchroniseerde versnellingsbakken, dat zijn versnellingsbakken waar synchronisatieringen in zitten. Deze zorgen er voor dat toerentallen van twee tandwielen gelijk worden, waardoor je ze aan elkaar kunt koppelen.
jc54
13 jaar geleden
synchroniseren is het uitwisselen van gegevens tussen meerdere apparaten. Computers, mobieltjes, PDA enz.
Bijvoorbeeld je outlook gegevens, contactpersonen, agenda enz.
Frank