Hoe kan ik dmv. apostrofes en aanhalingstekens accenten op letters krijgen?

Taal instellen op Nederlands of Engels werkt niet, CTRL+Shift tegelijk indrukken ook niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Probeer Alt+Shift dan eens.

Op zich zou het als de instelling op NL staat moeten werken als je eerst de ' intikt en dan de e om een é te krijgen.

Toegevoegd na 11 minuten:
Anders gebruik je gewoon de toetsen op je nummerieke bord:
ALT+130 = é
ALT+137 = ë
ALT+138 = è

ALT+160 = á
ALT+132 = ä
ALT+133 = à

ALT+161 = í
ALT+139 = ï

ALT+129 = ü
ALT+163 = ú

ALT+162 = ó
ALT+148 = ö
ALT+147 = ô
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
amigo
13 jaar geleden
dikke + wat een handig lijstje (je kende ze toch niet uit je hoofd?)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, het grootste deel wel. Ik gebruik nog steeds vaker de ALT+xxx combinatie dan de '+ e. Ik heb thuis nog wel ergens de hele lijst liggen met alle alt-codes voor het geval je interesse hebt.
Druk SHIFT + het teken dat je wilt. Dan de knoppen los laten en dan pas de letter waar je het accent op wilt.

Bv. SHIFT + " = ë
Wil je deze : é dan doe je
Druk ' en daarna e dus geen shift of iets nodig.