anonieme smsjes traceren, kan dat

ik krijg vreselijke berichten smsjes met een nummer erbij , als ik t nummer bel, is de lijn dood , hoe kan ik dit nummer traceren, graag u hulp.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (6)

Vooral niet terugbellen! Aangifte doen bij de politie. Een tijdje geleden stond in de krant dat er in het buitenland mensen aktief zijn, die hebben een duur telefoonnummer en als je dat belt, dan betaal je een duur tarief. Het gemene zit 'm daarin, dat, wanneer je belt, dan wordt er onmiddellijk opgenomen en wordt een bandje afgespeeld met daarin het geluid van een telefoon die overgaat.
Dan lijkt het alsof degene die je belt niet opneemt, zodat je denkt dat je geen kosten maakt.
Ik weet niet of dat hier speelt, maar, nogmaals: niet terugbellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
aangifte doen bij de politie zij kunnen dan uitijndelijk de dader achterhalen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal heeft jou eigen provider (van je mobiele telefoon) wel een mogelijkheid om dit te traceren.
Je zal met hun contact op moeten nemen en aangeven dat je lastiggevallen wordt en dat je niet weet door wie.
In de meeste gevallen hoor je niet wie het geweest is, maar wordt de persoon gewaarschuwd.
Eventueel is tussenkomst van politie nodig, ook daar kan je aangifte doen en zullen ze een onderzoek moeten instellen.
Erg vervelend en weer een heel gedoe. Sterkte ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aller eerst wat vreselijk zeg.Niet terug bellen want dat kost je erg veel geld.Ik weet dit uit ervaring omdat ik een tijdje op een telefonische helpdesk heb gewerkt.Je kan het niet traceren dat kan wel de politie voor je en je provider.Doe aangifte en neem contact op met je provider!!

Sterke ermee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben het eens met alle voorgaande antwoorden. Doe aangifte, anders doet niemand het. Ik neem aan dat je het nummer al gegoogled hebt?
13 jaar geleden
ccontact opnemen met de politie, dan kan men bepalen of de zaak serieus genoeg is om aangifte te doen. Als er een aangifte is gedaan kan de politie in een aantal gevallen een onderzoek instellen bij de provider.

Zelf ontact opnemen met de provider en vragen wat zij kunnen betekenen, via het nummer kan met daar ook kijken bij welke provider het nr is uitgegeven en evt maatregelen nemen.

Zoeken op internet of het nr bekend is, er zijn diverse sites waar je op nr kan zoeken en kijken wat voor info daar boven water komt.