Hoe verwijder je een vius in je winlogon.exe?

Toegevoegd na 41 minuten:
winlogon is niet zomaar door bv mcafee te reinigen.

Toegevoegd na 42 minuten:
dit omdat winlogon altijd in gebruik is; Het is ongeveer het eerste windows bestand dat gestart wordt, en een van de laatste die afgesloten wordt.

Toegevoegd na 5 dagen:
[Omdat het juiste antwoord er niet bij zat: Geen enkel windows programma kan het verwijderen. Door een linux live CD in de computer te doen, kan je booten zonder dat windows in gebruik is. Voor CLAW virus scanner is het vervolgens een koud kunstje.

Windows systeem virussen kan je verwijderen door een ander OS op te starten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (10)

Even een goede vi(r)usscanner je computer laten doorlopen.
13 jaar geleden
Dat is een lastig
hoe reageert je virus scanner er op ?

met een systeem herstel scandisk / sfc zou het kunnen lukken maar
er zal vast meer spelen ?
capthavoc
13 jaar geleden
Kies voor de 'free' keuze in onderstaande link, en laat deze software de klus klaren.
13 jaar geleden
het ligt r maar net aan om welk virus het gaat,,,,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een virusscanner (AVG bv) en evt. daarna nog MalWareBytes overheen jagen (tegen spy-, add- en malware). Mocht het niet werken, in de veilige modus opstarten en dan scannen. In de veilige modus kan men ook goed de opstartroutine bekijken en opschonen (met CC-Cleaner bv).

Desnoods de harde schijf als slave aan een andere machine en dan scannen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer eens de gratis versie van Superantispyware.

Ik had ooit een virus gehad op mijn pc die zich echt door de beste virus scanner niet liet verwijderen zelf niet door norton en zelf niet door mcafee tot dat mijn laaste hoop op die Superantispyware viel en dit was de enige scanner die het heeft verwijderd.
Ik had 10 tallen virusscanner uitgeporbeerd maar echt de enige die het heeft verwijderd was dus die Superantispyware.

Ik kan je dit echt aanraden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik had vorige week een soortgelijk probleem in een bestand dat ook altijd in gebruik is. Computer opgestart in dos en het bewuste bestand van een collega er overheen gekopieerd. Probleem opgelost.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je dit alles hebt geprobeerd en het werkte niet, dan zou ik voor een wat hardere maatregel gaan.

Ik gebruik zelf Hijackthis maar als je niet weet hoe het werkt kan je je computer erg verkl*ten.

Wat je kan doen is de instructies op onderstaande site volgen.
Eerst haal je er een reeks van onderstaande virusscanners over en dan begin je met hijackthis.
Je maakt dan een logje met Hijackthis en plaatst die op dit forum. Dan haalt 1 van de forumleden er de foute gegevens uit, die jij dan later zelf eruit kan halen.

Op de site staat het beter uitgelegd ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je nou eens naar microsoft gaat en deze : Microsoft Security Essentials gaat downloaden heb je nooit geen virus meer en het is nog gratis ook,als je een virus hebt meld deze het wel, en kan je PC opschonen aan klikken in het ergste geval moet je daarna soms je pc opnieuw opstarten maar de virus is dan wel van je pc, succes.

Gr Harm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Winlogon.exe?! Dit is super serieus. Winlogon.exe zorgt ervoor zoals het al zegt dat je aangemeld blijft. Kijk maar eens bij taakbeheer (rechtsklikken op de taakbalk en kies dan taakbeheer starten). Kijk bij het tabblad processen en je ziet ergens als je bij de namen kijkt: winlogon.exe.
Als je dit proces beëindigd (en ik kan het weten...) Krijg je : The Blue Screen Of Death. vertaald: Het Blauwe Scherm Des Doods. Je computer zal opnieuw opstarten en een geheugendump maken. Je krijgt de vraag of je in: Veilige Modus, Veilige Modus met netwerk mogelijkheden, of gewoon wilt opstarten. je computer zal nog wel gewoon werken. Maar mijn vraag is: Hoe ben je er achter gekomen dat er een virus in zit??? Winlogon.exe is een zeer verborgen systeem bestand. je kan zoals al antwoord is gegeven meerdere virusscanners laten scannen en kijken of er nog wat te redden valt. Als het toch niet blijkt te lukken en je computer crasht, wil niet meer opstarten, enz doordat een AV scanner het virus en een belangrijk onderdeel van Winlogon.exe heeft verwijdert, moet je naar een computerwinkel gaan die ook aan reparaties doet. Ik raad wel aan om alles te proberen om in de toekomst dit soort ongelukjes te voorkomen. Hier bedoel ik mee dat je alles moet proberen voordat er opnieuw malware in belangrijke Windows bestanden komt. Als je computer echt niet meer te redden valt: geen nood, je hoeft geen nieuwe computer te kopen, alleen een nieuwe harde schijf die bij je moederbord past.
Ik hoop echt dat je het voor elkaar krijgt het virus te verwijderen zonder schade aan te richten. Mijn excuses als je mijn uitleg niet goed begrepen hebt, en dat je misschien de verkeerde dingen gaat doen met je computer.