Op straat gevonden microsd card is dit veilig te gebruiken na formatteren ?

Ik heb vanochtend een microsd card gevonden op straat. na inspectie op een linux computer met thunar blijkt dat er niks belangrijks op stond, was wel gebruikt in een telefoon overduidelijk (android folders DCIM etc). toen heb ik met gnome-disks de card 1 x geformatteerd met nullen overschrijven op ext4. daarna heb ik die card gescand op fouten er waren er geen. is dit dingetje nu veilig te gebruiken in elke pc, of telefoon of zie ik iets over het hoofd ? kan in een microsdcard destructieve firmware zitten of iets dergelijks waar je niet zomaar bij kan ?

VraagAntwoord66
6 maanden geleden
Het is toch niet van jou? Misschien staan er wel dierbare foto's op van iemand
crispy
6 maanden geleden
die foto's staan er nu niet meer op...
maar in essentie heb je wel gelijk, die micro SD kaart is van iemand anders.
Pieterke
6 maanden geleden
Waarom heb je niet geprobeerd de eigenaar te achterhalen? Die kaart is niet van jou!
SingingCoyote13
6 maanden geleden
ja sorry te weinig info gegeven. de sdcard was voor 99% leeg. erstonden een paar folders van android system op maar deze waren ook alle leeg. merkwaardig genoeg. verder stond er in de folder dcim (camera) een paar stuk of 3 fotos heel wazig van zomaar iets zoals een fiets ed. en een paar porno filmpjes in de /downloads folder. deze schijf vermoed ik is of weggegooid of uit een telefoon gevallen. maar als het laatste het geval is waarom is/was de schijf zowat leeg ? ik stelde de vraag omdat ik weet dat bv usb sticks firmware kunnen hebben of meer welke schadelijk kan zijn. en een microsd card en usb stick verschillen misschien niet veel. ze waarschuwen dus ook overal dat je niet wildvreemde of gevonden usb sticks zomaar in je pc moet steken want dan kan je een virus erop krijgen.

Geef als eerste antwoord