Schenden gratis online antivirus programma's zoals Cloud je privacy?

Hoe werkt Cloud? Wordt er dan informatie doorgestuurd naar de makers van cloud? want het programma moet niet geinstalleerd worden, dus wat doen ze met de gegevens van de pc?

ik heb gehoord dat het de privacy van mensen zou schenden

Toegevoegd na 2 minuten:
Schendt Cloud en in het het programma "Immunet Protect" (laatste nieuwe) je privacy door het doorsturen van informatie van je pc, alles gebeurt in een "cloud" , dus worden gegevens van een pc meegestuurd ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ze houden absoluut statistieken bij van malware die op je PC wordt aangetroffen. En ook vast je IP-adres. Maar dat is allemaal geen schending van je privacy.
Als je het eng vindt, dan moet je het niet gebruiken. Het is een gratis dienst, dus dan gaat het spreekwoord op van dat gegeven paard....
AWM