Hoe kan ik het beste mijn persoonlijke gegevens online beveiligen?

Ik doe veel online: zo heb ik accounts op Facebook, Instagram, LinkedIn en Twitter. Mijn bankzaken doe ik zoveel mogelijk online. Belangrijke bestanden sla ik op in Dropbox zodat ik ze niet kwijtraak als bijvoorbeeld mijn laptop wordt gestolen (helaas ervaring mee). Via de iCloud sla ik ook veel op (mijn telefoon is een iPhone). Maar hoe zorg ik ervoor dat ik deze gegevens zo goed mogelijk beveilig?

Alles offline halen en accounts van Facebook etc verwijderen is geen optie in dit digitale tijdperk.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.5K
Ritsuka
7 jaar geleden
zo min mogelijk persoonlijke info plaatsen op je accounts. Zo heb ik op FB niet ingevuld wat mijn woonplaats, werk, en school is. Echte vrienden van mij weten dit wel, dit hoeft niet iedereen te zien.
dudemeister
7 jaar geleden
ook een password manager kan uitkomst bieden LastPass is ok

Het beste antwoord

Maak voor ieder account een ander uniek wachtwoord. Maak dat lang, tussen de 10 en 15 karakters is een aardig begin. Gebruik als het kan alle beschikbare soorten karakters voor ieder wachtwoord. Hoofd- en kleine letters, cijfers en speciale tekens. Gebruik eventueel een password generator zoals bv de online password generator van Norton.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Thecis
7 jaar geleden
Je kan ook voor zin maken als wachtwoord.
Voorbeeldje:
Ikloopoverstraateneeteenboterham. 32 tekens maar gemakkelijk te onthouden. Nog steeds zeer moeilijk te kraken (want 2 * 10^46 mogelijke combinaties met 32 gewone tekens).

Andere antwoorden (2)

Ik zou zelf een password manager gebruiken (lastpass is aan te raden). Zo kan je voor elk account een heel erg lang en random password hebben zonder dat je deze moet onthouden.

Ook is het belangrijk dat je geen onbetrouwbare bestanden download en dat je regelmatig je computer op virussen scant, hier kan je misschien Malwarebytes voor downloaden een gratis (goed) virus scan programma.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ik ben net nieuwe hier. Heb net een nieuwe password manager aangeschaft Dashlane het proberen waard. Probeer de gratis versie, als dit bevalt neem ik de betaalde. Handig voor op je mobiel ook.