Bestaan er beveiligingen om te voorkomen dat een CD of DVD kan worden gekopiëerd?

Hierbij doel ik op een systeem ter beveiliging van een schijf en/of er zichtbare sporen op een schijf te zien zijn, mocht het zo zijn dat iemand iets heeft gekopieerd.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zichtbaar niet.
Wel kopie beveiligingen maar ook deze zijn altijd te omzeilen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Compact_Disc_and_DVD_copy_protection
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Leg eens wat meer uit over je doel. Waarom wil je beveiligen?

Antwoorden (1)

De inhoud versleutelen, dan kunnen ze wel kopiëren, echter de dat is alleen toegankelijk voor degene met de encryptie sleutel.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Reddie
7 jaar geleden
Maar als ik een kopie maak en die aan iemand geef met de encryptiesleutel er bij, dan werkt dat dus ook niet.