lenovo laptop, net windows 10 geinstalleerd, is er dan toch nog een virusscanner nodig?

Bij windows 10 lijkt namelijk een standaard virusscan te zitten.
En hoe is dat bij andere versies van windows?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Defender en 10 virusscanner zijn minimaal protectie.
Beter dan niks maar niet zo goed als 'echte' virusscanners.
http://www.howtogeek.com/173291/goodbye-microsoft-security-essentials-microsoft-now-recommends-you-use-a-third-party-antivirus/

Antwoorden (3)

De standaardvirusscanner in Windows 10 en Windows 8 (en 8.1) heet Windows Defender. Het voldoet voor de meeste mensen, maar wil je toch wat extra veiligheid, kies dan voor een andere virusscanner, eventueel een gratis virusscanner. Succes!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb ook een Lenovo en heb de standaard virusscanner verwijderd en AVG geïnstalleerd, werkt prima.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Windows heeft al sinds XP een soort van virusscanner aan boord. Dat is Windows Defender.
Windows Defender is echter een 'very basic' bescherming en biedt lang niet de bescherming die professionele aanbieders van anti-virus programmatuur aanbieden.

Zelfs de gratis versie van bijv. AVG anti-virus biedt een betere bescherming dan Windows Defender, alhoewel deze ook de nodige steken laat vallen.

Het blijft dus aan te bevelen om ook in Windows 10 voor een goede (betaalde)anti virus, anti-malware scanner te kiezen.