Ik gebruik AVG free. Het programma is behoorlijk gebruiksvriendelijk en gemakkelijk te updaten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Norton antivirus en nooit enig probleem op een Macbook. Ook geen spam en houden zo.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nod32, scoort ook goed in de testen.
Relatief lage cpu load en goede prestaties.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Norton antivirus voor Windows.Bijzonder gebruiksvriendelijk. Contract per jaar óf 2 jaar.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geen. Gewoon een back-up van een schone computer. Heb je een virus zet je het weer terug.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
AVG Free, ik ben er erg tevreden over. Ik vind het zeker ook gemakkelijk te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
AVGFree is een zeer goede virusbeveiliging die tevens gratis is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik gebruik Panda Global Protection en ben een zeer tevreden gebruiker...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
McAfee:
Stabiel
Snel
Veilig
Geen schreeuwende popup's
Nog nooit last van virussen gehad!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geen schreeuwende pop-ups, das bij mij wel anders, maar das juist fijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kan je goed instellen ;)
Symantec's Norton anti-virus 2009. Deze is snel, makkelijk en goed. Ik heb lang AVG free edition gebruikt, maar werd erg moe van de pop-ups. Naast het feit dat een belangrijke worm toch doorgang vond tijdens zijn dienst. Toen heb ik Symantec geinstalleerd (trial), waar ik door de worm met een probleem kwam te zitten. Terwijl ik geen officiele licentie had, hielp een medewerker mij uitmuntend met alle informatie die maar kon (en remote access, terwijl ik een IT'er ben, die natuurlijk daar niet blij mee is als iemand op 'zijn' systeem zit). Daarna heb ik het pakket aangeschaft (je krijgt overigens 3 licenties voor 1 prijs, dus in een normaal huishouden is dan eigenlijk het geheel beveiligd voor minder dan 40 euro.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
McAfee.
Gebruikelijksvriendelijk, geen vervelende reclame, regelmatige updates en (ik blijf Hollander he) gratis te verkrijgen indien abonnee bij xs4all
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wij gebruiken AVAST antivirus.
gratis en erg goed.
We hadden Norton, maar die werd meteen om zeep geholpen bij het eerste virus. (wég 50 euro)
http://www.avast.com
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Symantec Endpoint Protection
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik gebruik AVG en vind het een fijn programma het controleert automatisch of ik virussen heb en dergelijke ook checkt ie mn email.... Heb ook echt nooit problemen met virussen of zo iets gehad
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geen.

Ten eerste maken virusscanners je computer traag, ten tweede gebruik ik gewoon veilige besturingssystemen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij ons op 't bedrijf gebruiken we Symantec Antivirus Endpoint Protection v.11.x.2020. De CDROM bevatte v.11.x.760 ofzo, maar die gaf problemen met updaten (dus nieuwe bestanden gedownload m.b.v. de licentiecode). Ik vind 't 'm niet zo gebruikersvriendelijk omdat ie maar liefst zes services installeert (start / uitvoeren / services.msc) en omdat ie PERSE zijn snelkoppelingen in 't startmenu wil houden (als je die weggooit, installeert ie ze weer opnieuw - erg irritant). Een zeer gevaarlijk probleem is dat ie Remote Administrator gedeeltelijk verwijderd als je de scanuitzonderingen (standaard ziet ie Remote Administrator als software wat ie dient te verwijderen en dat doet ie dan ook (deels) zonder vooraf toestemming) niet goed instelt of hebt ingesteld. Vervolgens blijkt dat die PC waar Remote Administrator op staat, op afstand kan worden overgenomen ZONDER 't wachtwoord van Remote Administrator te vragen. Dat komt dus omdat Symantec een deel van Remote Administrator heeft verwijderd en een ander deel laat staan. Gebruikersfout of niet - dit is een blunder van jewelste in de Symantec software. Is misschien óók een design-error in Remote Administrator zelf, maar dit is te erg en gebeurt niet als we die virusscanner niet op de PC zetten. Een virusscanner hoort je systeem veiliger te maken, niet onveiliger.

Maar ik denk dat andere virusscanners evengoed technische problemen hebben, dus ik red me er mee.
Zelf wil ik nog wel eens NOD32 proberen - om te kijken of dat goed bevalt. Want ik heb gehoord dat dat de enige virusscanner van formaat is die in assembler is geschreven - waardoor hij sneller dan de concurrenten is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
geen, heb gewoon een image van me pc gemaakt. Gaat er iets fout dan format ik gewoon
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
NOD32 samen met Ad Aware.
NOD is wel mijn favo :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
McAfee, erg goed. Geeft duidelijk aan dat er een virus gevonden is, maar er is geen uitzonderingen lijst!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Norton 360, met 2-jarig contract.
Gebruiksvriendelijk en stabiel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb zelf hele goede ervaringen met avast. Bij mij houd hij alle troep buiten ongeveer op het moment dat het binnenkomt. Ik heb ergens ooit een test gevonden waar ook uit bleek dat avast de beste was echter die had ik niet terug kunnen vinden. Maar avast is in ieder geval simpel en ziet veel (meer dan AVG in ieder geval verder geen ervaring met de rest)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
NOD32 erg tevreden over, ik gebruikte vroeger altijd norton, maar die werd met elke nieuwe versie trager en begon meer cpu te vreten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ClamWin Free Antivirus. Zelf bedrijfsmatig
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ESET NOD32
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
McAfee .. het start automatisch op, mijn baas heeft het op mijn laptop gezet, en het vertraagd de boel enorm :-(