Wat is het beste Antivirus-programma van 2014 volgens experts?

Hallo,

Ik zou graag weten wat het beste AV programma is van 2014. Het maak echter niet uit of het een betaalde versie is, want ik wil wel volledig beschermd zijn. Ik zou graag een lichtgewicht AV willen hebben, die mijn computer niet trager maakt dan het nu al is. Ik heb BitDefender 2014 geprobeerd, maar dit maakt mijn computer trager. Ik zou graag de adviezen van een expert willen aannemen (van een computer-recensiesite of artikelen uit een magazine)

De vraag, die ik nu stel is geheel volgens de regels van GoeieVraag.nl want ik vraag niet naar een mening. Ik vraag naar de adviezen van experts (van computerhulpsites of artikelen uit een computermagazine) en zou ik graag een duidelijk antwoord willen hebben. Hierbij wil ik (als het aanwezig is) u vriendelijk verzoeken om er een link/bron bij te plakken om te voorkomen dat deze vraag verwijderd wordt van de site.

Bedankt voor uw hulp en excuses als de vraag niet voldoet aan de regels van GoeieVraag.nl,

- NickMJFan

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K
Ritsuka
9 jaar geleden
Gezond verstand gebruiken helpt al een heel stuk. Als jij op je pc alleen facebook en email gebruikt, loop je veel minder risico dan dat je vaak porno sites bekijkt en vanalles download via torrents.
Dus dat speelt ook mee, je kunt nog zo'n goed pakket hebben, als je het zelf binnenhaalt, is het je eigen schuld. Ook niet zomaar linkjes aanklikken in emails en bijlages openen. Dingen dat je bank zegt dat je account afgesloten word tenzij je gegevens ogeeft via een link, je krijgt ineens een mailtje zonder tekst met ee bijlage van een bekende zonder dat je daarom vroeg, moet je niet openen.
Goed er op letten scheelt al heel veel.
SimonV
9 jaar geleden
Al jaren staan Bitdefender en Kaspersky bovenaan de meeste toplijsten.
Bitdefender bevalt je niet, dus je zou Kaspersky kunnen proberen (ik gebruik deze al jaren). http://anti-virus-software-review.toptenreviews.com/
SimonV
9 jaar geleden
Eset is overigens ook een topprogramma, en lijkt minder geheugen te gebruiken dan Kaspersky. http://malwaretips.com/threads/kaspersky-internet-security-vs-eset-smart-security.24564/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een van de beter onafhankelijke testers is AV-test. Kijk eens op hun site.
http://www.av-test.org/en/home/

Het beste antwoord

Eset Smart Security 7

Volgens de consumentenbondtest 2014 is dit de beste uit de test en Beste koop
Richtprijs: € 40,-

Eset Smart Security 7 scoort goed op alle vlakken. Het programma beschermt goed tegen malware en heeft een goede firewall. Ook de score voor systeembelasting is heel goed. Het programma installeert geen onnodige extra's zoals browsertoolbars. Daarnaast is het programma heel betaalbaar, zeker bij verlengingen.
Nadelen heeft de Consumentenbond niet gevonden.

Als je de firewall niet gaat gebruiken is het losse antivirus product van ESET aan te raden.
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

2014 is al weer achterhaald. In september/oktober komen de 2015 versies eraan. Heb zelf AVG Internet security 2015 draaien. Moet zeggen, bevalt prima. Even afwachten wat de ander 2015 versies gaan doen.

Op de site (zie bron) staat dat ''Panda Cloud Antivirus Free en Avira bieden beste bescherming tegen virussen (augustus 2014)''

Op de andere site in de bron kun je per maand kijken welke het beste is. Maar dat is natuurlijk geen garantie dat je geen virussen/malware kunt krijgen.