Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een herstelpunt maken?

Wij hebben sinds 2 maanden nieuwe desktop computer, nu wil ik een herstelpunt aanmaken voor het eerst. Dit lukt beslist niet. Krijg iedere keer de melding: Het herstelpunt kan vanwege de volgende reden niet worden gemaakt: Deze service kan niet in veilige modus worden gestart. ((0x8007043c). Uiteraard werk ik niet in de veilige modus, maar krijg wel dit antwoord. Heb nu dus nog steeds geen herstelpunt, en wil dit wel hebben ivm eventuele problemen in de toekomst. Wie weet hier de oplossing voor?
Besturing Windows 7.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
883

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ik vermoed dat er iets misloopt met het opstarten van bepaalde services waardoor windows voorbarig de conclusie trekt dat safe mode actief is.

Je zou alles kunnen controleren op standaardinstellingen.

Of een image kunnen nemen als alternatief voor systeemherstel.

Want eigenlijk hoeft systeemherstel niet te werken. Het is een schijfruimtevretende laatste hulpmiddel welke je niet moet mee gaan spelen als het niet nodig is of als je nog niet ten einde raad bent. Tijdens systeemherstel kan het namelijk ook grondig verkeerd gaan. Als dat gebeurt of als systeemherstel geen oplossing biedt moet je windows dan gaan herinstalleren. Dus of systeemherstel nu werkt en je er als je het ooit nodig hebt een poging mee zou wagen of gewoon meteen windows opnieuw installeert, het is telkens de laatste poging bij het oplossen van een probleem, dus zoveel verschil maakt dat niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding