Bij een Firewall blokkeer je poorten, wanneer je packetfence installeert dan doe je level 7 filtering.
Dit houd in dat al het verkeer gescand wordt door virusscanners enz. Het voordeel van Packetfence is dat wanneer een pc een virus heeft deze ook de toegang tot het internet ontneemt totdat de virus is verwijderd.

Ik ben van mening dat je beide systemen moet draaien aangezien je dan met de firewall de poorten kunt blokkeren waar je geen toegang op wilt ontlenen, daarnaast draai je dan Packetfence, op die manier kun je al het verkeer monitoren en scannen op oneigenlijk toegang
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Met een nac scherm je je ip-adressen af, met een firewall kun je je poorten sluiten. De routen en de firewall vullen elkaar goed aan.