ik heb avast als antivirus, kan ik nu windows defender (window7) niet beter uitschakelen?

Toegevoegd na 3 dagen:
dank voor antwoorden en reacties. ik ben heel teveden met avast, dus dat ga ik niet vervangen. als firewall gebruik ik die van windows7 en dat gaat ook goed. regelmatig draai ik malware byes en daarmee haal ik rommel weg. de vraag is gewoon, moet ik windows defender nu wel of niet uitschakelen/ kan het kwaad?

Toegevoegd na 3 dagen:
Dank voor aanvulling. Ik zie Defender rel maar zie niet hoe deze uit te schakelen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

Ja, je kan beter Windows Defender uitschakelen. Gebruik van meerdere virusscanners tegelijk kan elkaar gaan tegenwerken. Avast is een prima gratis virusscanner en beschermt beter dan de Windows Defender van Microsoft. In de bron staan nog wat tips voor het aanpassen van pop up berichten en dergelijke.
Gebruik Avast wel in combinatie met de standaard Windows firewall.

Toegevoegd na 3 dagen:
Je hebt je vraag uitgebreid. Het antwoord blijft dat het kwaad kan om Windows Defender te blijven gebruiken, omdat je dan twee virusscanners gebruikt en die kunnen elkaar tegenwerken. Dus Windows Defender is overbodig in jouw situatie en kan je dus beter uitschakelen.

Toegevoegd na 3 dagen:
Defender UItschakelen:
Hiervoor ga je naar Start / Control Panel / Windows Defender. Ga vervolgens naar Tool / Options, en klik in het rechterdeelvenster op Administrator. Haal het vinkje weg bij Use this program en klik op Save. Hiervoor moet je ingelogd zijn als administrator, of op een account met admin rechten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dank voor dit prima antwoord, ik had al eens gezocht maar wist niet hoe uit te schakelen

Andere antwoorden (2)

Hallo,
Avast zou u prima berschermen, Windows Defender is gewoon niks, verwijdert niks en vind niks, neem Malwarebtys Antimalware en Een lichte Firewall erbij en je hebt een Security suit.
succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn advies is dat je Windows defender (security essentials kan ook)
moet nemen met de professionele versie van malwarebytes Anti Malware.
Ik gebruik dat en ik heb heel veel dingen gedownload en aardig wat virussen zijn aangeklopt maar malwarebytes heeft ze allemaal geblokt!
(maar je moet wel bestand zijn tegen pop ups die virussen hebben en automatishe downloads gebruik daarvoor !adbock!plus! maar wel uitzetten op deze site!)