Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke virusscanners gebruiken banken?

Ik vroeg me af als banken een 'speciaal' virusscanner hebben of ook gewoon een normale als ons. En zo ja, welke dan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
811

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Grote kans dat ze hier werken aan de hand van WhiteListing. Oftewel application control. Dit houd in dat ze geen enkel programma toe staan om te draaien. Enkel programma's (software) welke zij kennen en getest zijn, worden door hun systeem toegelaten. Diverse antivirus producten (oa. McAfee) kennen zo'n oplossing, maar worden in het normale bedrijfsleven weinig tot niet in gebruik genomen gezien de beheerlast.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat om veiligheids en privacy redenen deze vraag niet beantwoord zal worden.
Stel voor dat een hacker weet hoe het systeem van een bank in elkaar steekt, dan zou het wel gemakkelijk(er) gemaakt worden om toegang te krijgen tot bankgegevens en geld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat zal goed kunnen. Ik zat al via google te zoeken maar ik vond ook niks welke virusscanner banken hebben. Ik snap het wel dat ze niet weggeven, omdat niet elke virusscanner 100% waterdicht is. Ik probeer het nog en anders sluit ik deze vraag wel. (Desnoods doet een mod het (?))
Een bank heeft zoveel privacygevoelige gegevens dat een virusscanner alleen niet genoeg is. Er werkt een hele security team 24/7 door om veiligheid te waarborgen en te beschermen tegen fraude/inbraak. Soms worden er zelfs (ethische) hackers in dienst genomen om zich te beschermen tegen de (steeds slimmer wordende) hackers. Maar hier hoor je ook niet zoveel over.

Natuurlijk zul je niets horen over de gebruikte systemen (en/of virusscanners) aangezien dit anders gebruikt kan worden door hackers om in te breken in de database. Persoonlijk denk ik zelfs dat een bank geen 'standaard' virusscanner gebruiken zoals wij. Ik denk dat er speciale versies worden ontwikkeld voor een zo goed mogelijk resultaat. Bij ons kan er namelijk niet zó veel mis gaan behalve wat creditcardfraude oid. Een bank verliest véél meer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding