Hoe weet je of je telfoon gehacked is of dat het een virus is

sinds een aantal dagen doet mijn telefoon heel erg raar heel vaak als ik iets aan het doen ben krijg ik ineens een zwart scherm en reageerd hij nergens meer op of als ik iets wil doen dan reageerd hij helemaal niet ook met aanzetten begint hij nu raar te doen maar is mijn telefoon nu gehacked en kunnen mensen nu bellen via mijn telefoon of is het alleen maar een virus

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Het kan veel zijn, een telefoon met veel apps, cache (opgeslagen programma data) of inderdaad een virus. Als je twijfelt of je een virus hebt zou je AVG virusscan voor Android eens kunnen proberen (ervan uitgaand dat je aan android telefoon hebt!)

http://www.antivirussen.info/forum/antivirus-software-faq/7827-download-avg-antivirus-voor-android-avg-mobilation-een-must-have.html

Deze tool kan je telefoon ook beschermen tegen een hoop rotzooi. Zie hier een korte samenvatting van functies

- Scan apps, instellingen, bestanden en media in reële tijd
- Vind uw verloren of gestolen telefoon via Google Maps
Maak reservekopieën van al uw waardevolle apps en gegevens en zet ze terug
- Vergrendel en wis uw toestel om uw privacy te beschermen
- Schakel taken uit die uw telefoon vertragen