Hoe adserverplus en doubleclick virus verwijderen?

jajaja.. deze vraag is eerder gesteld. maar telkens worden dezelfde antwoorden gegeven; download een virusprogramma, scan je computer, en verwijder de virus. Maar dit helpt niet bij mij. Na een volledige scan vind mijn Avast! helemaal niks. Hij heeft de virus trouwens ook doorgelaten? Cookies heb ik ook allemaal van mijn computer gewist. Ik heb op internet ook een paar hele moeilijke omslachtige misschien werkende oplossingen gezien, maar zo'n grote computernerd ben ik niet, de computerwinkels hier zij uit op geld (uit ervaring zonder oplossing), en misschien is er een makkelijker weg? Ik wil heel graag van deze virus af want mijn pc is net nieuw en is gelijk iets trager geworden. Ik hoop dat iemand wat nuttige informatie heeft. Thx!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (3)

dat gaat helemaal in je register zitten. Daarvoor moet je een register cleaner hebben EN je moet weten wat je weg moet halen. Ik had ze zelf ook en gek werd ik ervan. UIeindelijk heb ik mn pc geformateerd. Nu geen enkel probleem meer. Was er echt klaar mee. dus zou zeggen spaar jezelf die stress en ff formateren ( backupje maken eerst) en je kan weer zonder problemen zonder malware en virussen verder
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoek iemand die verstand heeft van computers en die moet dan idd via "reg edit" die bestanden weghalen, laat dit door een ervaren persoon doen want als je de verkeerde zaken weghaalt heb je een nog groter probleem.

Ik heb dit zelfde probleem gehad met een programma met de naam "anti vermin" die zat ook mijn registry en gelukkig heb ik een vriend die het weg kon halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Download MBAM (gratis) en laat deze scannen. Dit programmaatje vindt veel meer malware en troep dan de gemiddelde (betaalde) antivirusprogramma's en wordt veel vaker bijgewerkt. Het kan zijn dat je tijdens het scannen van MBAM je Avast even moet uitzetten. Sluit ook alle browserschermen. Verwijder wat MBAM vindt.
Download CCleaner en schoon je pc op met de 'Cleaner' functie (en houdt dit regelmatig bij). Scan vervolgens op problemen in je register (tabje eronder) en verwijder alle suggesties die CCleaner geeft. (en vergeet eventueel niet weer Avast in te schakelen).
Deze twee programmaatjes zijn heel eenvoudig, je hoeft er echt geen computernerd voor te zijn. Ik heb zelf zo jaren geleden het hardnekkige Security Tool virus van mijn pc afgekregen.
Ondervind je dan nog steeds problemen. Ga dan eens naar het http://www.hijackthis.nl en doorloop het stappenplan voor nieuwe gebruikers (bovenstaand is al een groot deel daarvan) en vraag advies op het forum. Hier zitten mensen die je verder kunnen helpen.

Regelmatig scannen met MBAM en je pc onderhouden met CCleaner is sowieso een aanrader. Ondanks dat je Avast hebt.