Hoe kan ik ongewenste e-mails blokeren?

Ik krijg laatste tijd rond 25 ongewenste emails op me msn, van allerlei reclame en spam , ik heb me e mail aderess nooit ergens op andere websites gebruikt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (4)

Hoe je er ineens aankomt is onduidelijk, maar weinig aan te doen.

De beste tip die ik heb, is instellen dat alleen email van mensen in je adressenlijst nog in je inbox komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga naar opties rechtsboven,klik aan en klik dan meer opties aan.
Klik hierna op veilige en geblokkeerde afzenders,dan geblokkeerde afzenders aanklikken en hier kun je ongewenste mailadressen blokkeren door het mailadres in het open witte vlakje te plaatsen en dan op aan lijst toevoegen te klikken.

Het beste kun je het mailadres vanaf @ kopieeren en aan je lijst toevoegen,je krijgt dan van dat mailadres geen mails meer binnen of er nu pietje@blabla.com staat of jantje@blabla.com,alles wat je dan van @blabla.com krijgt komt niet meer binnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je het controleert, zal je zien dat de afzender elke keer anders is. Deze mails komen ook niet van echte mensen, maar doorgaans van gebotnette Windows-PC's. Filtering op emailadres heeft dus geen zin.

Je hebt je emailadres nooit op andere websites gebruikt? Na verloop van tijd is dat haast onvermijdelijk, zoniet helemaal onvermijdelijk. En ook als je ze bij niet-websites gebruikt, kunnen ze uiteindelijk bij spamboeren terecht komen.

Waarschijnlijk een groter probleem is het volgende: veel mensen gebruiken geen BCC als ze een email naar meerdere mensen sturen. Daar hoef jijzelf niet eens iets mee te maken te hebben verder. Als jij Laura als vriendin hebt, en die Laura stuurt een heleboel mensen tegelijk een emailtje (waaronder jij), en zij gebruikt daarbij _niet_ het BCC veld, dan kan _iedereen_ in die lijst de emailadressen zien. Gevolg: slechts één van die PC's hoeft een virus of malware te hebben, en gelijk _al_ die emailadressen raken bekend in het zwarte circuit via dat virus/stuk malware. Als dat ooit éénmaal gebeurd is, kom je nooit meer van spam af. En daar heb jij verder geen invloed op, al gedraag je je nog zo voorzichtig op het internet!

Verder kan spam ook ontvangen worden op mailadressen die makkelijk aan te maken zijn, zoals j.jansen@google.nl.
Een botnet stuurt gewoon spam naar alle makkelijk zelf te fabriceren emailadressen. Wil je dat voorkomen, dan zal je een (lang en) ingewikkeld emailadres moeten nemen; bijv. e4g6g4goej25jj2hf22r@gmail.com. De kans dat je daar spam op krijgt, is kleiner.

Verder kan je problemen voorkomen of uitpluizen door naar iedereen toe een ander emailadres te gebruiken. Da's natuurlijk lastig voor jezelf, en je moet dan zelf een mailserver draaien wat niet zo eenvoudig is.
Maar als jij dan bijv. het emailadres artwebshop123@artmail.nl gebruikt op de website webshop123, en je krijgt ooit spam gericht aan artwebshop123@artmail.nl, dan weet je dat die webshop daarvoor verantwoordelijk is. Vervolgens kan je dan evt. dat emailadres weer weggooien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je dit hebt is er moeilijk van af te komen. Ten eerste open de emails niet maar gooi ze weg. Nieuwsgierigheid kost je de kop en heb je volle inbox met spam. Als je nergens op reageert en ook dus NIET afmeld omdat je dit niet wilt wordt de spam meestal minder maar er zijn stugge tussen.

Hoe is het meer te voorkomen? Zorg dat je twee e-mail adressen hebt. De ene is een serieuze en daar email je mee met vrienden, werk etc maar gebruik deze NOOIT om ergens online mee te registeren. Daar heb je adres twee voor. Hiermee vul je online formulieren in en hierin zal je dus veel spam krijgen. Mocht je na registratie op een betrouwbare site zijn dan kan je altijd nog jouw email adres veranderen in het eerste. Wel altijd blijven kijken wat er tussen zit want soms verdwijnt er iets goed in jouw spamfolder. Succes ermee.