Mijn laptop is geblokkeerd door gema, hoe kom ik hier vanaf?

Als ik mijn laptop opstart krijg ik een wit scherm met allerlei tekst, waarin staat dat ik 50 euro moet betalen met een paysafecard. Ik kan mijn laptop verder niet gebruiken, want dat witte scherm gaat niet weg! Help?!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
fremar
12 jaar geleden
kan je een virusscan doen?
Jaspro101
12 jaar geleden
Hij kan zijn laptop verder niet gebruiken..
Pieter2011
12 jaar geleden
Dat wordt een ingewikkeld traject. Het beste kun je je vraag op een gespecialiseerd forum zetten, b.v. hier:
http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=88651
MissBiggie
12 jaar geleden
Hoe kom je dan op deze site als je je laptop niet kunt gebruiken?
Jaspro101
12 jaar geleden
Hij kan misschien een andere computer gebruiken?
MissBiggie
12 jaar geleden
Jazeker kan "zij" een andere computer gebruiken. Annika is een meisjesnaam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Mijn laptop is geblokkeerd door gema"
Gema?
Pieter2011
12 jaar geleden
Mmm, ken jij Gema dan niet?

Antwoorden (5)

Ik heb even voor je gezocht, en mijn gedachten werden bevestigd. Dit moet je niet betalen, want dit is hoogstwaarschijnlijk een virus!

Op de link in de bron heeft iemand precies hetzelfde, en eronder word ook veel advies gegeven wat hij moet doen.
12 jaar geleden
Ik had zo iets, mijn Pc zou niet goed beveiligd zijn en een virus dat zich voordeed als virusprogramma zou mij helpen.
Alle Windows programma's kon ik niet meer gebruiken.
Ik heb toen telkens mijn laptop opgestart en de aan- en uitschakelaar ingedrukt tot mijn pc niet meer kon opstarten.
Dan krijg je systeemherstel en kan je hem herstellen naar de periode voor dat het virus was geïnstalleerd.

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer je computer in de veilige modus op te starten en dan je virus scanner er over heen te laten gaan.
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
start je pc op in veilige modus met netwerk verbindingen
en download dan de gratis versie
MBAM www.malwarebytes.org en scan en verwijder de troep in velige modus omdat dit ransomware is geen echt virus Dus hoogstwaarschijnlijk wordt hij niet door je virus scanner gevonden, deze mbam is sneller
scan als je weer goed het intenet op kunt dan nog een met je virus scanner en desnoods nog eens met malware scanner succes
Hoi,

Geloof dit NIET. Dit is waarschijnlijk een virus!

Volg deze stappen en dan kom je van die virus af:

1) Start de computer op.
2) Stel veilig modus in.
3) Scan met je virusscanner op virussen. Vergeet niet eerst om de virusscanner te updaten.) *
4) Verwijder de virus.
5) Controleer als je de virus geen erger schade heb aangericht. Kijk vooral naar je firewall poorten. (Ik hoop dat je een goeie firewall heb die inkomende en uitgaande bestanden tegenhoud zo niet? Kijk dan bron voor een gratis firewall..)**

* Als je geen virusscanner heb zorg dat je eerste met een online virusscanner scant. Daarna download je een virusscanner. {zie bron}.
Let op: Twee virusscanners op je pc kan een probleem veroorzaken zorg dus dat je 100% weet dat je geen virusscanner op je pc heb.

** Zorg dat je maar één firewall op je pc heb -windows firewall niet mee gerekend- meerder firewalls kunnen problemen veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit kun jij zelf niet oplossen en de antwoorden hier zijn ook van mensen zonder ervaring. Neem contact op met iemand die vaker met dit bijltje gehakt hebben, het liefst een professional.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zonder ervaring wil ik ook niet zeggen... Als je goed lees kan je gerust denken dat het virus is. Wat zal je anders denken dat gewoon een legaal melding is?..
Ik vind dit geen goeie antwoord als je hier een vraag stel kunnen mensen gewoon ervaringen mee hebben en wie weet hebben mensen ervaringen die afgelopen dagen heb gereageerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien kijken systeembeheerders ook wel op dit forum?