Als ik mijn naam zoek op google, krijg ik mijn facebook, mijn hyves & mijn msn te zien. Kan dat weg?

Ook zie ik mijn profielfoto van hyves bij afbeeldingen staan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
12 jaar geleden
Dat krijg je met dingen op internet zetten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yep .. te laat. verander je naam en doe voortaan voorzichtiger op internet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je niets te verbergen hebt hoeft dat toch geen bezwaar te zijn? Aanvankelijk vond ik het ook een beetje eng... het voelde aan alsof heel de wereld zomaar binnen kan gluren in mijn leven... maar weet je, het went en bovendien zet het mij aan om extra op te letten hoe ik omga met anderen. En weet je... op een dag zal blijken dat privacy al die tijd reeds een illusie was omdat wij de electronische gevangen in de Universele Big Brother Planeet zijn. Dit is echt geen grap hoor... elke fractie van ons zichtbare en onzichtbare 'zijn' wordt non-stop geregistreerd door de kosmische camera's. Met andere woorden, ook onze gedachten en de daaraan verbonden intenties worden non-stop geregistreerd en aan de hand daarvan krijgen wij datgene te zien wat wij de realiteit noemen. Begin dus al maar te wennen aan het teloorgaan van privacy en besef dat dit een héél goede zaak is omdat iedereen even punctueel wordt gevolgd door het centrale registratie-systeem. Liefs en GlimLach eens wat vaker naar al die minuscule verborgen camera's ;-)

Het beste antwoord

Dit is niet mogelijk; de accounts staan op internet, en zijn hierdoor door iedereen te vinden. Wel kan je je profielen afgeschermen; wanneer iemand je account dan bezoekt, krijgt hij alleen je naam en profielfoto te zien (of meer; dit valt zelf in te stellen).

Wat profielfoto's betreft: die zijn ook openbaar. Wanneer je niet wilt dat jouw foto's op internet te vinden zijn, moet je ze verwijderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, eenmaal geplaatst blijven fotos eigenlijk voor altijd op het internet staan
De suggestie hier boven om ze te verwijderen heeft geen nut daar er honderden sites zijn die met crawlers over sites gaan en de fotos kopieeren en opslaan, zo doende blijven fotos tot in lengte van dagen op het internet te vinden.
Plaats geen fotos is het enige wat helpt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een profielfoto van hyves veranderen heeft ook geen resultaat? Dat toch wel? Er wordt dan toch gezocht op jouw hyvespagina en dan komt alleen de nieuwste foto boven toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fotos die eenmaal zijn geupload, blijven voor altijd op het internet rond zwerven. Of je het nu verwijderd of veranderd, ze staan op verschillende servers, van de website en van andere crawler sites.
Crawlers gaan continue grote sites/servers langs en pikken meteen op wat er nieuw is.
Test zelf maar eens m.b.t. google, als er een belangrijk nieuws item is wat net gepost is op bijvoorbeeld de Telegraaf, Geen Stijl etc, zoek dan meteen eens op google, kun je zelfs binnen een minuut doen en het staat er dan al vermeld.
Google indexeert zeer snel m.b.t. grote websites, dit geld dus ook voor crawlers.
Dan heb je nog de "back in time" websites die alles bij houden hoe een website/pagina er op een bepaalde dag in de geschiedenis er uit zag, en zo heb je nog veel meer van dat soort sites.
Leuk weetje, facebook fotos blijven altijd opgeslagen ook al verwijder jij ze, FB houd ze vast op de servers daar fotos en account informatie geld betekend. Nu zeggen ze wel dat binnenkort fotos echt verwijdert worden als jij ze verwijdert maar neem er gif op in dat dit niet zal gebeuren, 1 account is gemiddeld 100 dollar waard voor de info die er op staat, elke foto extra is extra geld voor FB. @thijs
Google indexeert niet alle sites (lees: crawlers) (servers) zo als bij normale sites zou gebeuren, en dus zie je bij lange na niet alle fotos die er van jouw op het internet rond zwerven, maar ze zijn er wel en zijn via omwegen wel te vinden.
Google daar in tegen is wel weer zo invasive dat je met gemak posten kunt lezen die in een gesloten forum staan, en dus ook fotos en al het andere. Je moet alleen weten hoe je met google moet zoeken, maar je kunt alles lezen, invisible forum of niet.