Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn Facebook niet wordt gevonden door de google zoekmachine?

Ik las dit op een site:

Facebook profiel uit Google verwijderen
Een Facebook profiel kan helemaal uit Google verwijderd worden. Het profiel blijft dan wel bestaan, maar het verschijnt niet meer in de zoekmachine.
1.Ga in Facebook naar Startpagina - Privacyinstellingen.
2.Klik op Instellingen aanpassen.
3.Klik bij Toepassingen en websites op Bewerk je instellingen.
4.Klik bij Openbaar zoeken op Instellingen bewerken.
5.Haal het vinkje weg bij Alle zoekopdrachten inschakelen.

Maar ik loop al vast bij de 2e stap. Ik kan instellingen 'aanpassen' niet vinden. Wie kan mij hier bij helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Ik moest ook even zoeken, maar dan hier het stappenplan:
1. Log in.
2. Klik op de "pijl naar beneden" naast "startpagina."
3. Klik op privacyinstellingen.
4. Je ziet daar 5 "categoriën."
5. Klik achter "Apps en websites" op "instellingen bewerken."
6. Weer 4 "categoriën."
7. Klik achter "Openbaar zoeken" op "instellingen bewerken."
8. Vink het vinkje voor "openbaar zoeken inschakelen" uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat even weten als het is gelukt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is nog niet gelukt.
Ik krijg dit te zien: Met de functie 'Openbaar zoeken' kun je bepalen of personen die je naam in een zoekmachine invoeren, je Facebook-profiel te zien krijgen. Omdat sommige zoekmachines gegevens opslaan, zullen bepaalde profielgegevens nog beschikbaar zijn nadat je de functie 'Openbaar zoeken' hebt uitgeschakeld. Voorbeeld bekijken Als je deze functie wilt gebruiken, ga je eerst naar Instellingen voor maken van contact en stel je Wie kan je profiel zoeken op naam of contactgegevens? vervolgens in op 'Iedereen'. Openbaar zoeken' inschakelen...hier kan ik een vinkje bij zetten. Heb ik het dan nu al goed? Of word ik nu alsnog gevonden door Google? Moet ik dan wel of geen vinkje zetten bij 'openbaar zoeken inschakelen'? Ik vind het maar ingewikkeld ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga even terug naar "instellingen voor contact" (bij de 5 categoriën) en verander "Wie kan je profiel zoeken op naam of contactgegevens?" Van iedereen naar vrienden (ofzo). Als het goed is kun je nu dus ook geen gebruik meer maken van het "openbaar zoeken" en is dit ook direct uitgeschakeld. Lukt het nu wel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begin er ook steeds minder van te begrijpen, aangezien de vinkjes vanzelf weer "aan" gaan etc.???? De ene keer kan ik mezelf niet vinden, ga ik weer inloggen staat alles toch aangevinkt? Ik weet het ook niet, maar het zou wel zo moeten kunnen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan idd geen vinkje zetten bij openbaar zoeken. Het is uitgeschakeld omdat ik bij "Wie kan je profiel zoeken op naam of contactgegevens?" al op 'vrienden' had staan. Dus nu moet het goed zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fijn dat je me zo helpt trouwens!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen dank.
Hoe dan ook ik zit mezelf te zoeken (ben uitgelogged). Net kon ik me niet vinden, nu wel maar krijg ik het bericht: "Deze inhoud is momenteel niet beschikbaar
Deze pagina kan nu niet worden weergegeven. Mogelijk is deze tijdelijk niet beschikbaar, is de link verlopen, of heb je geen toestemming om deze pagina te bekijken." Als dit zo blijft werkt het ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eventueel even een kennis vragen uit te loggen op FB en je te googlen. Dan weet je of het werkt!