kan iemand meekijken op mijn laptop?

Ik heb het vermoeden dat iemand die mijn laptop opnieuw heeft opgebouwd mee kan kijken wat ik doe en en schrijf. Is dit mogelijk vanaf een andere pc?

Toegevoegd na 27 minuten:
mmm..ik heb dus nergens toestemming gegeven. Wordt er een beetje naar van moet ik eerlijk zeggen. En kan ik dit zelf ongedaan maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vanwaar het vermoeden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het zo is dan zou ik als je internetbankieren doet daar toch echt mee oppassen. Dus bang zijn??? Ja, zou dat maar zijn in dat geval.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, heb niets te verbergen, maar het idee dat hij alles meelezen, dat is niet fijn.

Antwoorden (6)

Ja, dat is mogelijk. Waarom denk je dat?

Toegevoegd na 10 minuten:
Voor de goede orde: dit kan met twee typen tools.

Ten eerste met tools waarmee een ander jou kan helpen bij problemen op je pc, zoals radmin, teamviewer, hulp op afstand e.d. Bij deze tools moet je aangeven dat iemand mee mag kijken en zijn bedoeld voor hulp en overleg.

Iemand die toegang had tot je pc kan ook softwarehebben geïnstalleerd waarmee diegene van alleskunner zien of registreren, zoals wachtwoorden die je invoert of wat je het scherm ziet, zonder datje dit weer. Dit is natuurlijk niet legale dan zou je diegene die je laptop onder handen heeft genomen niet kunnen vertrouwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Jep, kan inderdaad. Al ben ik ook benieuwd waarom Rakei dat vermoedt... :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vermoedt dat omdat hij dingen weet die ik heb geschreven naar andere, die hij niet kan weten. Die in priveboxen staan van Hyves of Facebook bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan het zijn dat hij die gezien heeft toen hij bezig was je computer te repareren? Oftewel: stonden die dingen er toen ook al op? Want anders hoeft het namelijk geen programmaatje op je computer te zijn, maar heeft hij misschien gewoon in je browser zitten neuzen. Net zo verkeerd, uiteraard, maar dan zit je in ieder geval niet met programmaatjes. Je zou ook altijd eens kunnen kijken bij Configuratiescherm > Programma's en Onderdelen welke programma's zijn geïnstalleerd. Misschien staat er wel wat tussen waar jij je twijfels bij hebt. Als dat zo is, laat het dan even weten en ga niet zomaar dingen verwijderen, want er staan vaak ook wel een paar programma's tussen die je pc wel nodig heeft om te draaien, maar waarvan de naam je zo niet bekend voorkomt.
Dat kan inderdaad,bij XP met Remote Assistance.
Ook zijn er prog voor zoals,Radmin Remote Controller.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zijn meer programma's voor hulp op afstand, niet echt 'spionageprogramma's'. Ik denk dat de vraagsteller meer deze laatste soort in gedachten heeft, afgaande op de manier waarop de vraag en toelichting zijn geformuleerd.
Ja, dmv teamviewer sws. Maar dat is een programma die je er zelf ook makkelijk af kan gooien, dus als hij erop staat is dat het dus. Anders zou het iets anders kunnen zijn maar zo ver gast mijn pc kennis niet.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor teamviewer moet je zelf als gebruiker uitdrukkelijk toestemming tot toegang verlenen voordat de ander iets kan zien en zelfs dan kan hij alleen maar kijken en moet je echt zelf je muis bewegen. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad.
Rutge
12 jaar geleden
Ja, toen ie de pc onbouwde??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zodra je je pc uitzet werkt dat niet meer en dan moet je opnieuw toestemming geven. En het lijkt me toch sterk dat deze pc nog nooit uit is geweest.
Ja dat kan mijn pa doet dat ook wel eens bij mij :-(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer MBAM.exe
http://fileforum.betanews.com/download/Malwarebytes-AntiMalware/1186760019/1
Als de scan geannuleerd wordt door een ander persoon, update dan MBAM, en disconnect van het netwerk. Scan dan.
Verwijder alles dat gevonden wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oei, dat klinkt erg ingewikkeld voor iemand die er weinig verstand van heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk hoef je alleen maar het programma te installeren en dan uit te voeren, het wordt niet vaak onderbroken :)
Ja dat kan inderdaad.
er is een progamma (ik weet niet hoe het heet) waarmee je op iedere computer over de hele wereld kan inbreken.
Mijn ict docent heeft zo'n progamma en hij breekt regelmatig in op een computer op een andere school.
Zodra hij weet hoe de computer heet, logt hij in en neemt de bestuiring over.
Gewoon de naam van de laptop.
Ook kan hij gewoon meekijken met wat je doet.

Je kunt als beste de laptop weg brengen naar een deskundige.
Zij kunnen het beter nakijken.
en weten precis wat ze eraan moeten doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En wat als er 2 computers zijn met dezelfde naam?