Ik heb helaas geen enkel idee waar dit bericht specifiek van daan komt.
Normaal gesproken is een server iets wat diensten verleent aan verschillende clients, dus gebruikers. Denk bijvoorbeeld aan een web server (zoals: http://www.goeievraag.nl) waar heel veel verschillende browser tegelijkertijd naar toe kunnen. Ieder verzoek van zo'n client wordt dan afgehandeld en het resultaat teruggestuurd.
In jouw geval merkt je huidige client (of programmaatje) op dat het niks terugkrijgt (binnen redelijke tijd) van de server. Het vermoedt dat een ander programma op jouw systeem die server helemaal opeist. Wat je dus moet doen is zorgen dat dat andere programma er mee ophoudt. De activeren knop zou dan ook dat andere programma naar voren moeten halen, zodat je het kan afstoppen. Daarna zou het oorspronkelijke programma (die deze pop-up geeft) wel zijn verzoek kwijt kunnen bij je server en door kunnen gaan.

Toegevoegd na 2 minuten:
O ja, en die opnieuw knop betekent dat het programma (die deze pop-up geeft) het verzoek aan de server nu nogmaals probeert. Deze knop kan je indrukken als je weet dat dat andere programma er mee opgehouden is, bv omdat je die stopt met de Windows taak beheer.