Ik heb last van het mrt.exe virus op mijn externe harde schijf. hoe kom ik hier vanaf?

kan niks in het Nederlands vinden dus gelieve geen linkjes naar engelse bestanden. :]

Toegevoegd na 12 minuten:
Het is WEL een virus. Want het hoort in c/windows/system32 te staan. En daar staat inderdaad al een versie.
Die op mn harde schijf staat in G in een map genaamd : 7e08b42916bc9c3d63b9dde302b627

Het is dus een wolf in schapenkleren

Toegevoegd na 16 minuten:
Twijfel wel een beetje, maar ik heb geen update gehad in een lange tijd. Dus hoe kan het dan zomaar op mn externe harde schijf staat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (4)

Mrt.exe is geen virus. Het is van Microsoft en staat voor malicious removal tool.(in die trend)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor zover ik kan nagaan is het geen virus. Het is een onderdeel van Microsoft, waarschijnlijk geinstalleerd na een update van het systeem. Het is een malicious software removal tool, een soort spyware-scanner.
Dus geen paniek, zou ik zeggen.

Toegevoegd na 14 minuten:
Na je update van je vraag voeg ik een linkje toe (dit doe ik voor het eerst, dus ben benieuwd of dit zo werkt). Er is een verklaring voor dat dit bestand op meerdere lokaties terecht komt (volgens de diverse internet-forum-bezoekers), m.a.w. voor wat het waarrd is......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het een virus is haalt Hitman Pro (Gratis programma) het virus er zo af.

Waarschijnlijk moet je de bovenste download hebben. Maar als je 64-Bit hebt de onderste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe anders ook even een scan met Malwarebytes Anti-Malware. Dit is een specialistische scanner die Windows snel en grondig controleert op malware en andere infecties.

http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html?part=dl-10804572&subj=dl&tag=button

Toegevoegd na 1 minuut:
Update het programma wel even voordat je een snelle scan doet!
Tussen haakjes, het lijkt me wel verdacht dat mrt.exe niet in de system32 map staat, maar in een totaal andere map.
Scannen dus.