Ik vertrouw mijn virusscanner niet helemaal, bestaat er misschien iets van een programma die kan verzekeren dat ik geen virus heb?

Zoiets heb ik een keer gehoord van iemand. Maar nouja, ik weet niet meer precies wat dat was. Weet iemand het misschien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Geen enkel programma beschermt 100%. Er komen namelijks dagelijks nieuwe virussen bij. Daarom is updaten zo belangrijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dat programma heet een goede virusscanner. Als je een goede virusscanner hebt, hoef je je verder geen zorgen meer te maken. Voorbeelden McAfee of Kaspersky.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mcafee zijn oplichters
Bitdefender heeft een goede trial versie ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Avast antivirus 'is een van de beteren'

Toegevoegd na 1 minuut:
En hij maakt je pc zeker niet traag ook niet bij het opstarten.

Toegevoegd na 4 minuten:
En als je je pc wil testen op veiligheid moet je zeker shieldsUP! proberen.

https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan een online Security Check doen van Symantec;
http://security.symantec.com/sscv6/home.asp?langid=nl&venid=sym&plfid=23&pkj=FQJXPWFYJOKMFIDPMSV

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier kun de beveiliging testen of op virussen scannen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat jij het programma Hijackthis bedoelt. Dat wordt gebruikt om te kijken of je pc schoon is als je besmet was en je de nodige scanners erop losgelaten hebt maar nog steeds problemen hebt.
Dit is dus bedoelt om problemen op te sporen maar het is geen virusscanner. Bovendien moet je heel goed weten wat je doet. Je kunt het best hulp vragen op hun forum want daar zitten de mensen die er verstand van hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zoals dierenartsassistente bestaan er niet scanners die 100% doen wat ze moeten doen.
Ik zeg zelf altijd neem gewoon de scanner waar jij je het lekkerst bij voelt... Veel reviews lezen op het internet wil ook weleens helpen om up 2 date te blijven.

ik heb zelf een post geplaatst op een forum met een plaatje waar je kan zien welke scanner het het beste doet op het moment. Let wel, deze lijst is van 2010!

Misschien kan je hier wat mee.

Toegevoegd na 1 minuut:
ow ja.
en wil je hulp kijk dan eens op www.helpmij.nl