Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Help! ik heb een hardnekkige trojan op mijn computer, wat moet ik doen?

ik heb een behoorlijk probleem.
mijn computer is geïnfecteerd met een repeterende
trojan.
mijn virus programma haalt hem er wel uit, maar hij zet zichzelf weer terug in mijn computer via het register.
dit is de naam van de trojan: win32/dynamer!dtc
hij is vrij nieuw (oktober, september) en zit er bij meerde mensen al in.
wie heeft een tip hoe je deze het beste kunt verwijderen?
ik zit nu trouwens op een andere pc!
en virus scanners halen hem er wel uit, alleen hij zet zichzelf weer terug!

Ik heb deze vraag eerder gesteld, ik heb veel gehad aan de vorige antwoorden maar ik ben er nog niet uit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

gelukkig nieuwjaar ! sinterklaas

nog een goeie tip hier onder !
(Lees meer...)
capthavoc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

het is waarschijnlijk door een mail gekomen. want een trojan is een spam als je avg 2011 download free edition
moet je elke dag een update doen en elke dag scanen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je met AVG Free je computer scant, geeft hij de locatie van het geïnfecteerde bestand aan, browse handmatig naar deze locatie en verwijder het bestand, meteen je prullenbak leegmaken en dan zou het weg moeten zijn!

Ik hoop dat het lukt ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou ook kunnen proberen je virusscanner eens te runnen nadat je in safe mode bent opgestart :)

Toegevoegd na 3 uur:
In safe mode zou je hoogstwaarschijnlijk wel Trend Micro's Housecall kunnen runnen:

Toegevoegd na 3 uur:
Safe mode met netwerkopties dan natuurlijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Porbeer eens de online virusscanner op: http://www.eset.com/online-scanner

LET GOED OP met 't antwoord van John de Jongh: ik vertrouw de genoemde website daar voor geen meter. Het is GEEN bekende site in 'anti-virusland'. Waarschijnlijk is 't dus een rogue site. De genoemde producten aldaar zijn ook alleen volslagen onbekend.
Mogelijk wordt 't alleen maar slechter als je die website bezoekt, danwel zal er andere malware voor in de plaats komen om te laten denken dat hun programma 't opgelost heeft, en daarna willen ze je een nep-virusscanner aansmeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet even een anti-virus boot CD downloaden: http://www.techmixer.com/free-bootable-antivirus-rescue-cds-download-list/

Ik heb wel eens succes gehad met die van Kaspersky maar je moet maar even proberen.

Als je Windows start (óók in veilige modus, dat heeft vaak helemaal geen nut, de virussen zijn tegenwoordig een stuk slimmer) start de Trojan altijd mee en blokkeert pogingen om verwijdering te voorkomen.

De Anti virus boot CD's zijn meestal gebaseerd op Linux dus ongevoelig voor de Trojans e.d.

Succ3s
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een van de antwoorden ging over de Kaspersky Rescue Disc. Dat moet je echt proberen want dat helpt echt.
Laat zo'n rescue disc op je pc los en je bent virus vrij.

Er wordt namelijk niets van de pc besturing geladen. Alles gaat via de rescue disc. Je moet alleen zorgen dat er verbinding gemaakt kan worden met het Internet. De files van de disc moeten namelijk geüpdatet worden. Dus gewoon je modem/router aan, pc opstarten met de disc in de cd lade en de rest gaat vanzelf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer PANDA eens. Als je die site te pakken hebt, mag je een keer scannen en verwijderen voordat ze vragen om te kopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding