Is het mogelijk om bepaalde mappen in je outlook inbox te beveiligen met een wachtwoord?

Of, hoe kan ik er anders voor zorgen dat ík bepaalde berichten kan lezen, en anderen niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.1K

Het beste antwoord

Dat is eigenlijk onmogelijk. Alle berichten en folders zitten in één bestand, het PST bestand. Het is mogelijk om meerdere PST bestanden aan te maken (via menu Bestand - Nieuw - Outlook Gegevens bestand) en als je daar je mail in zet (verplaatst) én dit bestand beveiligd, dan zou een ander daar niet meer bij kunnen.

Maar aan de andere kant vraag ik me af hoe je dit voor elkaar wilt krijgen. Alleen als iemand inlogt onder jouw account kan hij/zij je mail lezen. Door simpelweg je account te beveiligen kom je al een heel eind volgens mij.

Toegevoegd na 1 minuut:
NB. In bijgaande link kan je lezen hoe je een PST bestand beveiligd.

Toegevoegd na 4 minuten:
NB. Als je een beveilgd PST bestand aanmaakt kan je daar dus de mappen in onder brengen.

Eventueel kan je ook via de Wizard Regels zorgen dat bepaalde mail meteen in die mappen binnen komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zover ik weet is dit niet mogelijk. Een makkelijk alternatief is een 2e (email)account aan te maken. Zend hier de berichten heen die je niet wilt dat andere erbij komen. Delete ze vervolgens uit de inbox (en verwijderde berichten) Weet niet precies wat de bedoeling is van het beveiligen van bepaalde mappen? Misschien heb je wat aan dit antwoord (of hopelijk geeft het nieuwe ideeen) succes ermee :)