Mijn MacBook Pro (2008/9) start op met een wit scherm. Wat is er aan de hand?

Hij blijft hangen in het witte scherm en maakt opstartgeluiden. Ongeveer 10 sec. Dan stopt het en na een sec of 30 begint het weer opnieuw.
Na ongeveer 15 min verschijnt er een mapje in het midden van het scherm. Op dat mapje staat een ? Kun je niet op klikken.
Batterij is nieuw, daar ligt het niet aan.

Wat is er aan de hand?
Ben ik gehackt?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (1)

Zet je Mac aan en houd onmiddelijk na het opstarten de toetsen Command (⌘) en R ingedrukt.
De Mac zal nu opstarten naar het Recovery menu.
Na 5-10 min zie je een scherm met een paar opties:
Kies OS X (Opnieuw) Installeren/macOS (Opnieuw) Installeren.
(Dit is afhankelijk van je OS X/macOS versie)
En doorloop de stappen om OS X/macOS te installeren.