Hoe maak ik dat ik niet steeds opnieuw mijn wachtwoord moet opgeven als ik mijn pc opstart?

Mijn pc met Windows 10 wordt of werd ? geplaagd door malware. Avast heeft dat gevonden en verholpen. Maar daarna werd het nog erger alhoewel die beveiligingsprogramma's niets meer zien. Ik moest eerst steeds mijn wachtwoord invullen bij het starten van de pc en opeens was dat wachtwoord ook niet goed meer volgens de mededeling op mijn scherm. Ik weet dat het 100% goed was want ken het uit mijn hoofd en heb het op papier staan. Ik kon niet meer op mijn bureaublad komen en internetten. Ik heb dat wachtwoord via mijn tablet opnieuw ingesteld bij Microsoft en kan nu weer op mijn bureaublad komen en internetten. Maar wat is gebleven is dat ik elke keer mijn wachtwoord moet opgeven als ik start en dat is irritant. Hoe zorg ik ervoor dat ik dat niet steeds meer hoef in te vullen? Ook duurt het enkele seconden voordat mijn bureaublad verschijnt. Lijkt mij ook niet normaal dus denk ik dat er nog malware op mijn pc zit. Anti Malware bytes heeft net iets van Babylon gevonden en verwijderd.

fremar
7 jaar geleden
http://computertotaal.nl/artikelen/pc/inloggen-op-windows-10-zonder-wachtwoord-67676/

Antwoorden (1)

Start Uitvoeren, door op de Windowstoets + R te drukken.
Typ netplwiz in het invoervak en klik op OK.
Haal het vinkje voor "Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om de computer te kunnen gebruiken weg" en klik op OK.
Geef de gebruikersnaam en het wachtwoord op van de gebruiker die je automatisch wil laten inloggen en klik op OK.
Start de computer nu opnieuw op om de wijzigingen van kracht te laten worden.

Toegevoegd na 6 minuten:
Wat mogelijke malware betreft: je zou nog eens met AdwCleaner kunnen scannen.
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/

Daarnaast zou je dit kunnen doen:
Start Uitvoeren, door op de Windowstoets + R te drukken.
Type Msconfig en OK.
Ga naar tab "Opstarten" en kijk of daar iets bijstaat wat je niet herkent. Vink dat af.
Start de computer opnieuw op.
SimonV