Als je wifi van andere mensen gebruikt kunnen die dan zien wat ik allemaal op internet heb opgezocht?? Een soort geschiedenis?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
47.7K
Ritsuka
12 jaar geleden
Haha, rare dingen zitten zoeken?

Het beste antwoord

Natuurlijk is dat theoretisch mogelijk. Je computer maakt verbinding via een router. Je kunt op zo'n router van alles instellen om zaken te loggen. Als je daarop weblogging aan kunt zetten wordt de geschiedenis opgeslagen. Op sommige routers kan je ook aanvullende logging software zetten.

Je internet browser doet een verzoek aan de router en de router weer aan de provider waarmee deze verbonden is om een pagina weer te geven. Deze informatie gaat dus langs de router en is dus ook te traceren.

Gewone gebruikers zullen dit niet zo snel instellen, maar het zou wel kunnen.

Toegevoegd na 53 seconden:
Bij openbare wifi verbindingen die door een proxyserver of ISA server gaan wordt alles sowieso gelogd.

Toegevoegd na 5 minuten:
De standaard instellingen voor logging zijn op de consumentenrouters vaak basaal. Op mijn router kan ik bijvoorbeeld alleen de IP adressen zien die zijn benaderd, maar niet door wie en ook niet welke pagina.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

nee die mensen kunnen alleen zien dat je gebruik maakt van hun netwerk maar voor de rest kunnen ze niets zien! en bij sommigenetwerken kun je niet eens zien dat iemand er gebruik van maakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ehhm, dat kan wel hoor, je hebt programma's (als je dat iig niet blokkeert) waarmee je het netwerk kan monitoren. Als die mensen willen kunnen ze het wel zien maar waarschijnlijk boeit het niemand.
Dat ligt aan je firewall. Vaak niet, bij een openbaar netwerk wel. Bijv. Mac Donald 's kan je legaal iemands wachtwoorden zien!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Serieus? Dat vind ik nogal eng!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een vreemd antwoord, kan je dit onderbouwen? Het lijkt meer een "klok horen slaan weet niet waar de klepel hangt verhaal". Sowieso heeft je firewall er niks mee te maken.