wie weet of er een zoek (search) programma bestaat waarmee je exel bestanden kan afzoeken, zonder dat je het exel bestand opent?

ik bedoel dus niet de zoek functie in exel zelf, deze ken ik al.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1.3K

Antwoorden (7)

Het is heel goed mogelijk om teksten (woorden) op te zoeken in een reeks van bestanden, zonder ze te openen.
Ik heb het even uitgeprobeerd, en zelfs woorden in archieven van een stel XLS-bestanden worden gevonden.

In Windows met de optie zoeken:
Een beroerd menu, en tot op heden heb ik nog geen optie gevonden om in een directory te zoeken ipv een hele partitie. Maar ik gebruik de optie zoeken in windows dan ook nooit. Het werkt daar prima, maar duurt wat langer.

Veel beter is Total Commander. Je kunt precies aangeven in welke map er gezocht moet worden, en alles wordt precies zo gevonden zoals jij dat wilt.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de site www.worksheets.nl kun je werkelijk alles vinden en vragen over alles wat met excel te maken heeft. Daar zitten de echte freaks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon zoeken in "deze computer"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Windows-eigen zoekfunctie zoekt ook (beperkt) in bestanden. Anders zou copernic dekstopsearch kunnen gebruiken. Nadat je HD geindexeerd is, vind binnen luttele seconden brieven, powerpoints, pdf's en excelfiles terug.
http://www.copernic.com/

(versie 2.x ondersteund ook het zoeken *tijdens de evaluatie* op netwerkdrives).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.ga naar deze computer
2. druk op ctrl+f
3.klik op zoek bestanden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Google Desktop kan excel bestanden doorzoeken.

Google Desktop is een gratis softwarepakket van Google. Het wordt door Google de zoekoplossing genoemd voor desktop-gebruikers. Dit programma zoekt alleen op de computer, de gegevens worden niet naar Google of internet verzonden. Google Desktop houdt bij welke websites bezocht zijn op de computer en registreert ook waar documenten zijn opgeslagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De nieuwe Windows search is ook erg goed en snel, zoekt in je outlook mail office bestanden en heeft een ingebouwde viewer.