Hoe krijg ik een anatomische atlas CD op mijn netbook zonder cd-rom? Zie uitleg.

Ik heb een originele Sobotta die ik graag op mijn netbook (zonder cd-rom) wil zetten. Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Heb je toevallig een andere pc of notebook bij de hand die wel een cd-rom speler heeft?
Vanuit die PC kopieer je gewoon de gehele inhoud van de CD-ROM naar een USB-stick.
Een CD-ROM kan maximaal rond de 700MB groot zijn dus dat zou voor de meeste USB-sticks klein genoeg moeten zijn om erop te zetten.

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan zijn dat die software alleen maar werkt met een CD/DVD drive. In dat geval zou ik een ISO image maken van de CD/DVD en deze kopieëren naar USB, deze vervolgens op jouw netbook zetten en het programma "Alcohol 120 (http://www.alcohol-soft.com/)" installeren. Hiermee maak je een virtuele CD/DVD speler aan, koppel hier vervolgens het ISO bestand aan, en klaar ben je.
Mocht het niet duidelijk zijn, hoor ik het wel.