Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik wil usb-stick beveiligen met versleutelingssw. maar ik heb 2 notebooks .1 x W7 en 1 x Vista. Kan ik dan de usb-stick bij beide gebruiken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
880

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

op windows 7 ultimate, zit een encryptemtehode, genaamd bitlocker.
ik gebruik die altijd op mijn usb sticks. Op mijn win 7 machine, kan ik bestanden zetten, vervangen enzovoorts. Op andere machines ( vista, Xp en zo ) kan ik niet schrijven op mijn usb stick, maar wel alles lezen. Er springt automatisch dan een venster open waar ik mijn gekozen code in moet geven en dan kan ik de stick verkennen.

Ik vind het erg effectief en werkt op m'n win7 machine alsof er geen beveiliging op zit ( ze is er wel ;) )

Lees nu net op Wikipedia dat bitlocker ook op Vista zit :)

je kan er ook schijven mee versleutelen, maar ik hou het gewoon op mijn geheugensticks, niet op mijn stations.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De beveiliging zit op de stick, dus dat zal geen problemen opleveren, die kan op iedere PC gebruikt worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat is geen probleem. Afhankelijk van de software kan het nodig zijn dat je het decryptie programma wél op je beide computers moet installeren, als het niet mogelijk is dat je het programma mee-installeert op je usb-stick.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank voor het snelle antwoord. maar dat zou betekenen dat wanneer ik een beveiligde usb-stick meeneem naar een klant en op zijn/haar laptop inplug de kans bestaat dat het niet werkt. Is dat juist?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, vaak installeert de versleutelingssoftware ook een programmaatje op je stickje. Alleen bij de oudere (en bij sommige gratis' versies moet je dubbel installeren). Dus ik ga er van uit dat je zodra je de stick in een andere computer plaatst, je een pop-upje krijgt waarin je een wachtwoord en username moet invullen. Probeer het allemaal wel even van te voren, want het is behoorlijk knullig als je bij een klant staat, en je kunt niet op je eigen usb-stick komen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Merci !
Ja dat is zeker mogelijk!
Als de inhoud niet te persoonlijk is en als er een code op zit. Maar in principe werkt dat gewoon samen hoor!

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding