met Notepad/kladblok. Dit heeft echter niet heel veel zin omdat het gecompileerde bestanden zijn.

Een dll bestand wordt volgens mij uitgevoerd/aangeroepen met het windows programme rundll32.exe

Start -> Uitvoeren -> "rundll32 'pad\bestandsnaam.dll'"
Dus staat je bestand bijv in 'C:\Program files\bestand.dll' dan type je in:
"rundll32 'c:\program files\bestand.dll'"

Dan wordt de dll uitgevoerd, niet geopend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

er wordt geclaimd dat resource hacker dit ook zou kunnen: http://angusj.com/resourcehacker/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit hangt er een betje van af wat voor dll bestand het is. Een ouderwets dll bestand is alleen met een resource hackler te openen en dan zijn de resultaten vaak nog twijfelachtig.

Als een dll bestand echter gemaakt is in een .NET omgeving (met b.v. c# of VB.Net) dan is dit goed te decompileren met .Net Reflector. Je zou het dan in Visual Studio kunnen wijzigen en opnieuw compileren.
rose
13 jaar geleden
Met de dependency walker.