Wat is een goede plek om (tekst) tutorials te plaatsen?

Inmiddels heb ik aardig wat computer ervaring en ook een paar leuke setups gebouwd met Windows, Linux, pc en Raspberry Pi.

Maar ook ik moet soms wel eens iets opnieuw installeren of verbouwen. En dan is het weer zoeken naar alle tutorials. Daarbij wijken die tutorials vaak net even af van mijn situatie.

Ik wil daarom zèlf een mooie beschrijving maken van de te nemen stappen in een bepaald project. In tekst- en plaatjesvorm.

En als ik dat dan tóch maak... waarom kan een ander daar dan niet van mee genieten? :-)

Ik wil die tutorials daarom dus graag publiceren op een gratis, maar wel vindbare plek. Vandaar de vraag: waar kan ik goed een tutorial publiceren?

Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
in: Software
1.3K
SimonV
een jaar geleden
Geweldig leuk dat je dit wilt doen!
Voor Linux: https://www.howtoforge.com/
SimonV
een jaar geleden
Waar moet ik bij setups voor Windows en pc aan denken?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
Thanks ! Ik ga eens kijken. Windows gebruik ik alleen op mijn werk PC, dus daar ligt inderdaad niet de prioriteit qua tutorials, al zou ik b.v. over VBA-scripts nog wel het nodige kunnen vertellen. Maar ik heb diverse functies draaien op mijn servertje (PC/linux) dat ding dient als een spelcomputer, backup-server, media-server en server om streams op grootbeeld TV te kijken. Hij is op afstand aan en uit te zetten (WOL), wat ook een uitdaging was. De Pi heeft een mooie combinatie van VPN-server én WiFi-accespoint. Daarnaast draait er Nextcloud op. Met name de combinatie van zaken maakt het soms lastig (en daarom leuk !)
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
Hmmm... www.howtoforge.com moet je eerst een soort van sollicitatieprocedure door met compleet met een 'error free english' stuk tekst.
Zó goed is mijn Engels nou ook weer niet. Ik kijk even verder naar iets laagdrempeligers.
SimonV
een jaar geleden
Je zou een website (of linkbare uploads naar Dropbox o.i.d.) kunnen maken met alle tutorials.
Op Tweakers.net (en wellicht andere sites) kun je ernaar verwijzen in de rubriek "Welke tools heb jij gemaakt?"
Voorbeeld van iemand:
"Ik heb een tool gemaakt om het gast-netwerk van de KPN Nexperia box aan en uit te zetten. Ik gebruik dit in om met Cron op een Raspbery Pi iedere dag het netwerk op vaste tijden aan en uit te zetten. "
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1316127/last Eventueel kun je foutloos Engels met AI creëren:
https://platform.openai.com/examples/default-grammar

Antwoorden (1)

YouTube is een goede plek om tutorials te plaatsen. Het is een populaire video-sharing website waar je je eigen video's kunt uploaden en delen met anderen. Je kunt ook tutorials vinden die door anderen zijn gemaakt.
10 maanden geleden