Is Adobe Master CC Engelse versie en Adobe Criative cloud het zelfde?

Hallo mijn kind gaat mbo media en vormgeving doen.
Nu heeft zij een programma Adobe pro cc engelse versie nodig.
Maar ik kan geen master vinden maar wel adobe criative cloud. Is dat het zelfde en kan ik die dan ook kopen?

3 jaar geleden
in: Software
1.7K

Antwoorden (1)

Nee dat is niet hetzelfde. Of beter gezegd "Adobe Master CC Engelse versie" bestaat niet.
Als de school dat zo benoemt schrijven ze dat fout.

De term Master komt van vroegere versies toen CC nog niet bestond en je nog softwarepakketten kocht.
Zoek in google op Adobe Master en dan staat er ook: "Adobe Master Collection is - nu Creative Cloud"
Ook zijn er geen talige versies meer. De taal is gekoppeld aan de systeemtaal van Windows, is dat Nederlands wordt het in het Nederlands geïnstalleerd.
https://www.dwmtrainingen.nl/hoe-verander-je-taal-creative-cloud-apps-diy/#:~:text=Adobe%20Creative%20Cloud%20installeert%20tegenwoordig,ook%20in%20het%20Nederlands%20geïnstalleerd.

====

Dus wat heeft je kind nodig?

Er is maar een uitkomst in mijn optiek.

Adobe Creative Cloud.
Dat is geen softwarepakket, maar een maandelijks abonnement welke toegang verschaft tot het complete CC softwarepakket.
Wat vooral interessant is om even te checken, is of je kind recht heeft op de korting.

https://www.adobe.com/nl/creativecloud/buy/students.html
Toegevoegd op 13 augustus 2020 12:38: bron
3 jaar geleden
Utrecht
3 jaar geleden
Vaak kan je via de opleiding goedkopere licenties krijgen. Bijv. via Surfspot.
Je moet dan inloggen met je studentgegevens (die je van de opleiding krijgt).
Lijkt erop dat Adobe CC via Surfspot zelfs gratis is voor studenten.
https://www.surfspot.nl/back-to-school-2018/adobe-creative-cloud-met-services-student.html#additional
LeonardN
3 jaar geleden
Gratis zie ik niet?!
Maar iig wel met een korting.
De prijs van 19,66 x 12=235,92 wordt daar afgeprijsd naar 132,75