Welke software gebruiken voor het controleren van bestanden?

Ik ben op zoek naar een programma waarmee ik meerdere bestanden kan hashen om te controleren of er tijdens het up/downloaden corruptie is ontstaan. MD5 is de algoritme wat vaak wordt gebruikt, maar op internet lees ik dat de algoritme is achterhaalt. Welke algoritme is tegenwoordig genoeg om alleen de bestanden op corruptie te checken?

6 jaar geleden
in: Software
1.1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat MD5 achterhaald is, hoeft je niet te hinderen. Het betekent alleen dat kwaadwilligen er _misschien_ mee zouden kunnen frauderen. Maar gewone omgevallen bitjes zijn betrekkelijk dom, en die worden er niet schadelijker door...

Het beste antwoord

Als ik naar dit overzicht kijk:

http://www.techsupportalert.com/best-free-hash-utility.htm

lijkt "Hashing" het beste programma. Het checkt ook algoritmes SHA1 en SHA-2.
SimonV
6 jaar geleden
Eric1993
6 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord! Ik gebruik het software nu met plezier!