als ik klik op een pdf-bestand wil het sinds vandaag niet meer openen, ook niet op andere manier. hoe kan ik dit verhelpen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Waarschijnlijk is de koppeling tussen PDF en Acrobat Reader verbroken. Gebruik de volgende stappen in Windows 10:

1. Type Standaard in het vak Windows zoeken.
2. Selecteer Standaard programma's uit de lijst met zoekresultaten.
3. Klik op Standaardprogramma's instellen.
4. Kies een programma dat u wilt instellen als standaardbrowser en klik op Dit programma als standaard instellen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De eenvoudigste manier om de koppeling tussen het programma en pdf-bestanden te herstellen is waarschijnlijk het opnieuw installeren van het programma. Soms moet je het programma dan eerst verwijderen, maar het kan ook zijn dat je tijdens de (nieuwe) installatie van het programma een optie om de (oude) installatie te herstellen krijgt. Het is overigens ook verstandig om te proberen te achterhalen waar het probleem door is ontstaan, (nieuwe software geïnstalleerd? een update uitgevoerd?) omdat je anders kans loopt het zelfde probleem regelmatig terug te krijgen.