Heeft iemand ervaring met het opnameprogramma Audacity? Kan diegene mij uitleggen hoe je het geluid helemaal mooi kunt laten klinken?

Toegevoegd na 22 minuten:
Met mooi geluid bedoel ik helder en ruisvrij. Hoe doe je dat?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Eerst en vooral zul je wat meer moeten uitleggen wat je bedoeld met 'het geluid mooi krijgen'. Met enkel die info kan ik je niet helpen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Gelijk iets moois opnemen.
Overal een distortion overheen gooien net zolang tot alles kraakt en piept en suist (vind ik helemaal mooi). https://www.youtube.com/watch?v=yPNidDFQRTY Wat ik wil aantonen is dat je vraag onhandig is. Wie zegt wat jij mooi vindt?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als er ruis in je opname zit, moet je iets aan je opname doen. Achteraf ruis wegdrukken is vaak destructief voor de rest van je geluid.

Antwoorden (1)

Mooi is natuurlijk subjectief. Er zit iig onder het "Effects" knopje een keuze voor "Noise reduction" (in het Engels dan, ik weet niet of er een NL versie van is).