Hoe kan ik PDF bestanden van de Rabobank bewerken?

Hoi, ik heb mijn bankgegevens gedownload en die binnengekregen als PDF bestanden
Nu wil ik er een paar rekeningen vanaf "schrappen".
Hoe doe ik dit? is namelijk super goed beveiligd, vrij logisch maar kom er echt niet uit.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Software
14.8K
ronron1212
7 jaar geleden
Hoezo een paar rekeningen van afschrappen?
SimonV
7 jaar geleden
Hiermee gaat het niet? http://www.pdfonline.com/pdf-to-word-converter/ http://pdf2doc.com/nl/ http://www.2pdf.nl/
Inekez1
7 jaar geleden
Dat kan niet. En dat is om te voorkomen dat mensen hun bankgegevens bewerken om daar fraude mee te plegen, bijvoorbeeld bij het aanvragen van uitkeringen. Wat wel kan, is de pdf uitprinten en met een zwarte stift bepaalde gegevens onleesbaar maken. Vroeger kreeg je de bankafschriften op papier, en toen kon je er ook niet een paar regeltjes tussenuit knippen.
SimonV
7 jaar geleden
Een pdf-bestand is (ook) een afbeelding met tekst.
Je kunt deze afbeelding via een ocr-scanner omzetten naar een bewerkbaar bestand.
Maar dan heb je natuurlijk geen origineel pdf-bestand meer.

Antwoorden (1)

Twee manieren zijn mogelijk. Misschien zijn ze bruikbaar:
1.Je kunt een print maken en de te deleten delen met pen o.i.d. weghalen. Daarna maak je er weer een foto van. Zet deze in een WORD document en sla hem op als .pdf.
2. Maak een foto van de pdf. Bewerk de foto op je ipad door die delen weg te halen die je niet wilt. Zet deze weer in WORD en sla hem op als .pdf