Kan een rar bestand nog corrupt zijn na het testen?

Ik wil een groot bestand van 100 GB opsplitsen in rar files van 1 GB. Winrar test automatisch ook of het rarren is geslaagd. Kan ik er 100% van uitgaan dat het rarren dan ook echt is gelukt?

7 jaar geleden
in: Software
1.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nog steeds?!? Ik heb even je vragen teruggelezen... je hebt hier 5+ vragen aan besteedt.. Waarom zeg je gewoon niet dat je het niet begrijpt? Maar om je WEER tegemoed te komen, en dan moet je het van mij aannemen dat wat ik zeg klopt okay? "Kan ik er 100% van uitgaan dat het rarren dan ook echt is gelukt?" Nee, WinRAR test alle afzonderlijke rar bestanden, maar niet tot wat het oorsponkelijk was... zeg maar een soort md5 hash check(fsum)
Met problemen in het RAM kunnen afzondelijke rar bestanden als 100% correct gemarkeerd, maar blijkt toch corrupt.... Let wel! Alleen onder omstandigheden waar hardware het laat afweten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zet het bestand op een externe 2,5" disk en verstuur het in een dikke bubbel-envelop.

Het beste antwoord

Op het moment dat Winrar meldt dat het inpakken geslaagd is, is het rar-bestand in orde.

Toch kan het bestand daarna wel corrupt raken door:
- problemen met de harde schijf en/of online servers
- fouten in datacommunicatie tussen computers
- virussen en malware.
SimonV
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"Op het moment dat Winrar meldt dat het inpakken geslaagd is, is het rar-bestand in orde." Niet waar, er zijn uitzonderlijke gevallen waarin het RAM defect is waar rar files aangemerkt als correct 'ge-rarred' toch corrupt bleken op andere machines.... fouten tijdens verplaatsen via netwerk is uitgesloten.
SimonV
7 jaar geleden
Maar was het origineel dan ook corrupt?
SimonV
7 jaar geleden
Ik neem je reactie serieus, maar ik heb verder geen voorbeelden kunnen vinden waarbij dit het geval was. Virusaanvallen schijnen één van de hoofdoorzaken van corrupte rar-bestanden te zijn.
Alleen als je een ingepakt bestand direct weer uitpakt en dan op fouten stuit, kun je 100% zeker zeggen dat de fout bij Winrar ligt. http://www.winrarrepair.org/how-to-repair-broken-file.html