Hoe zet ik MKV om naar AVI met WinAvi Video Convertor zonder dat het beeld verkleind wordt?

Ik wil het bestand op mijn tv kijken. Het MKV-bestand is beeldvullend maar als ik het omzet naar AVI heb ik (hele dikke) zwarte randen. Wat moet ik instellen om dit te voorkomen?

Toegevoegd na 22 minuten:
TV heeft een diagonaal van 80 cm.

7 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Je moet de resolutie hetzelfde houden. Je moet alleen de videobitrate verlagen om een kleiner bestand te krijgen. Dit gaat ten koste van de kwaliteit maar valt in de praktijk wel mee. Als je voor een film van 1,5 uur een bestand hebt van maximaal 1 GB is het prima. (YIFY doet het ook zo)